Sledovanosť
Pečie celé Slovensko s úspešným štartom druhej série! Vlaňajší hit Tvoja tvár trojkou na trhu
Unikátny stret troch hlavných sezónnych programov v jeden večer vyústil v spokojnosť dvoch televíznych šou.
Od októbra došlo na slovenskom televíznom trhu k nevšednej situácii.
V spoločný nedeľný večer sa vo vzájomnom súboji stretli všetky tri hlavné ťažiskové šou sezóny Česko Slovensko má talent, Pečie celé Slovensko a Tvoja tvár znie povedome, ktoré zároveň mnohokrát cielia na podobného diváka.
Pečenie pritiahlo najviac divákov
Ako posledná do súboja nabehla RTVS s druhou sériou cukrárskej rodinnej šou, ktorá sa vrátila na úrovni blízkej minuloročnej prvej sérii.
Pečie celé Slovensko so štartom 2. ročníka dosiahlo v komerčnej cieľovej skupine (12-54) uhralo rating 6,9 % s podielom 19,3 %, čo je približne o šesť desatín ratingu menej, než pri rozbehu prvej série vlani v októbri. Minulú jeseň sa šou najčastejšie hýbala spravidla na úrovni 7 – 8 ratingov.
V celkovom publiku (12+) Pečie celé Slovensko odštartovalo nový ročník s celkovo 449-tisíc divákmi. V tomto prípade už výraznejšie medziročne kleslo, keď vlani pravidelne prekračovalo polmiliónovú hranicu, v októbri viackrát malo aj o stotisíc divákov viac.
Talent ubránil vedenie u mladých
Napriek medziročnému poklesu bolo Pečie celé Slovensko lídrom na trhu v celkovom publiku.
Doterajší nedeľný líder, šou Česko Slovensko má talent, si pri príchode novej konkurencie udržala svoje postavenie v obchodnej skupine a stratila skôr časť starších divákov.
Talent opäť vyhral v nedeľu v obchodnej skupine, aj keď už najtesnejším rozdielom.
Česko Slovensko má talent tentokrát uhralo rating 7 % s podielom 22 % v komerčnej cieľovke, časť výkonnosti, oproti Pečie celé Slovensko, mu stiahla dlhšia stopáž.
Celkovo Talent sledovalo 373-tisíc divákov, vzdialilo sa tak štyristotisícovej hranici, okolo ktorej sa talentová šou hýbala alebo ju prekračovala v uplynulých týždňoch.
Tvoja tvár trojkou večera
Do pozície trojky na trhu sa túto nedeľu prepadla hlavná šou Markízy.
Medzitýždenne pritom o málo stúpla, keď Tvoja tvár znie povedome tentoraz dosiahla rating 5,7 % s podielom 19,8 % v komerčnej cieľovke.
Naďalej tak zaznamenáva mimoriadny medziročný prepad, keď minulú jar patrila medzi najúspešnejšie programy na televíznom trhu a dosahovala pravidelne dvojnásobné výkony na ratingoch 10 – 11 %.
V celkovom publiku si Tvoja tvár oproti minulej nedeli mierne polepšila s 336-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“