Sledovanosť
Pán profesor už dotiahol jarný rekord, Sestričky držia kľúčovú hranicu! Nová šou RTVS neúspechom
Športovému utorku sa na Jednotke vôbec nedarí, aj v univerzálnej cieľovke je neúspechom.
Pán profesor sa dostáva do pozície najsledovanejšieho nespravodajského programu tejto jesene. Už pred týždňom nárastom na rating 10,8 % nenašiel vo zvyšok týždňa večer premožiteľa, pričom najnovšie svoju pozíciu ešte vylepšil.
S predposlednou deviatou časťou prvej série si Pán profesor polepšil o rating, keď vystrelil v komerčnej cieľovke na 11,9 %. Dorovnal tým svoje doterajšie maximum, ktoré dosiahol ešte na jar. Vtedy po pôvodne dvoch odvysielaných epizódach v druhom pásme po Susedoch ho Markíza jedenkrát po prepuknutí koronakrízy vysunula na 20:30, pričom práve tam takmer zdvojnásobil svoj výkon a šiel na rating 11,9 %. Aktuálne svoj potenciál potvrdzuje.
Seriál zároveň získal nový podielový rekord, keď po prvýkrát prekročil tridsaťpercentnú hranicu s 31,4 %, maximum dosiahol aj v celkovom počte divákov s 526-tisíc divákmi. Zaujímavosťou je, že na jar pri rovnakom ratingu v komerčnej cieľovke dosiahol celkovo o 30-tisíc divákov nižšiu sledovanosť.
V pondelok si zas na rekord série vyskočili Oteckovia, ktorí prvýkrát v tejto sezóne pokorili hranicu deviatich ratingov s 9,1 % a podielom 27,8 %. Celkovo ich videlo 453-tisíc divákov.
V utorok večer udržali nárast Sestričky, ktoré sa postupnom výskoku držia hranice 10 ratingov, v podieli šli na 26,8 %. Celkovo ich sledovalo 535-tisíc divákov.
Joj po novom v utorky už zdvojuje seriál Nový život, ktorý sa ale hýbal len okolo hranice štyroch ratingov.
Ešte menej sa darí novému utorku na Jednotke, do ktorého RTVS značne zainvestovala dvomi zábavnými novinkami, pričom obe hrajú podpriemerne.
Šou s Marcelom Forgáčom Tak určite, ktorá mala byť akýmsi športovým Milujem Slovensko, sledovalo celkovo len 157-tisíc divákov s podielom 7 %, nasledovnú talkshow Boris a Brambor ešte menej 109-tisíc divákov s podielom 5,5 %. Celodenný priemer Jednotky sa v univerzálnej cieľovke hýbal minulý týždeň nad 11 %, v prime-time to bolo vyše 15 %.
Najsledovanejším programom dňa uplynulých dvoch dní sa stali Televízne noviny z utorka, videlo ich celkovo 691-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %