Sledovanosť
Otrasy televíznej jesene: Veľká novinka nezabrala, Druhá šanca sa spamätáva z diváckeho prepadu!
Markíze sa v aktuálnej sezóne darí suverénne vyhrávať jeden večer za druhým, poradila si aj s nástupom očakávanej novinky.
Prebiehajúca jeseň bezkonkurenčne vychádza Markíze.
Vo väčšine dní sa jej s večerným programom darí lákať k obrazovke najviac televíznych divákov a v priamej konkurencii s hlavnými ťahákmi svojich súperov si udržuje neraz dominantný odstup.
Druhá šanca sa odráža od dna
Napriek tomu aj Markíza zažila v úvode sezóny sklamanie.
Po takmer dvojročnej prestávke sa jej konečne podarilo na obrazovky uviesť toľko očakávanú 3. sériu seriálu Druhá šanca, ktorý sa však po pauze nevrátil v takej sile, ako očakávala.
Kým v roku 2022 dramatický seriál s Jánom Koleníkom sledovalo viac ako 500 až 600-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, 3. séria Druhej šance v prvých častiach dosahovala sledovanosť len pod 400-tisíc divákmi. V obchodnej cieľovke sa jej ratingy z úrovne okolo 10 – 11 % po dvoch rokoch prepadli k 6 – 7 %.
Markíza aktuálne oslavuje, keď sa Druhej šanci darí postupne rásť.
Aj keď televízia ohlásila prekonávanie rekordov, seriálu sa darí zlepšovať sezónne maximá. Za svojimi niekdajšími výkonmi spred dvoch rokov naďalej ďaleko zaostáva.
Štvrtá časť 3. série Druhej šance zopakovala minulotýždňový rating 7,3 % v obchodnej cieľovke, ktorý je pre seriál zatiaľ najvyšším v tomto roku. Podiel na trhu už stúpol na najvyššiu tohtoročnú hodnotu 27,3 %.
Seriál sa zároveň po prvý raz v tejto sezóne celkovo prehupol cez 400-tisícovú divácku hranicu, spolu si štvrtý diel pozrelo priemerne 418-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Druhá šanca zvýšila odstup od pondelňajšieho Inkognita, ktoré medzitýždenne stratilo s celkovo 265-tisíc divákmi.
Farma sa v nedele udomácňuje
Televízie aj po ochladení počasia a bližšie ku koncu septembra pociťujú odliv divákov od obrazoviek.
Príkladom je reality šou Farma, ktorá si udržuje svojich divákov, vďaka čomu jej postavenie na trhu medziročne stúpa. Kým minulý rok totiž s nedeľnými vyraďovacími duelmi prepadávala, dnes sa pri obdobných ratingoch už približuje k priemerom Markízy.
Uplynulú nedeľu Duel Farmy uhral rating 4,6 % v obchodnej cieľovke, čo je prakticky rovnaký výkon, aký mávala reality šou v nedele pred rokom. Podiel na trhu však bol výrazne vyšší, keď sa dostal na uspokojivú úroveň 20,6 %.
Celkovo farmársky duel sledovalo 282-tisíc divákov a bol v oboch cieľovkách lídrom na trhu.
Neoslabila ho ani očakávaná nová reality hra Zradcovia, ktorú minulú nedeľu odštartovala Jojka. Od tohto týždňa bude novinku už každú nedeľu vysielať sesterská stanica JOJ Plus.
Nová šou, ktorá ostatné dva roky valcuje televízne trhy po celom svete, dosiahla v česko-slovenskej verzii pri štarte prakticky totožný výkon, ako väčšina programov z týždňa Joj, keď sa mala pri štarte dostať nad úroveň 3 ratingov v obchodnej skupine. Celkovo si ju malo pozrieť priemerne 161-tisíc divákov.
Joj bude teraz dúfať, aby si šou preniesla väčšinu divákov aj na Plusku, kde by so Zradcami takto získala nadpriemer. Na hlavnej stanici by si pri podobných výkonoch zarobila na prepadák.
V Česku šou vysiela Prima, pre ktorú sú Zradcovia absolútne najdôležitejšou novinkou jesene. V mladšej cieľovke jej vyniesli podiel na trhu vyše 23 %, pričom televízia sa bude spoliehať na efekt zo zahraničných trhov, na ktorých šou postupne rástla až po jej uvedení.
V niektorých prípadoch boli výrazne sledovanejšie dokonca až ďalšie série, keď sa už diváci dokonale zoznámili s formátom.
Po náraste prepad
Uplynulý týždeň mohol definitívne rozhodnúť o úspešnosti ďalšieho zo série dramatických vzťahových trilerov.
Po Markíze a jej Klamstve či Zrade to tentokrát s obdobným žánrom skúsila Joj, ktorá na soboty nasadila osemdielnu seriálovú novinku Príliš veľa lásky.
Už od štartu za podobnými predchodcami sledovanosťou ďaleko zaostala, v druhý týždeň sa jej však podarilo zaznamenať mierny nárast a polepšiť si nad trojpercentný rating v obchodnej cieľovke a celkovo stúpnuť nad 200-tisícovú divácku hranicu.
Minulú sobotu však tento nárast nepotvrdila, pričom podielovo padla pod hlboko podpriemernú hranicu desiatich percent a zaznamenala tak prepadák. Seriál čakajú ešte posledné tri záverečné časti.
Vôbec najviac divákov si v sobotný večer pozrelo Záhady tela na Jednotke, pritiahli ich celkovo 311-tisíc. Možné je všetko si pozrelo priemerne celkovo 254-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V tej obchodnej viedla Markíza ratingom 5,7 % pri podiele na trhu 22,2 %, Záhady tela si pripísali rating 3,4 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.