Koronavírus
Odberné miesta aj pri televíziách: RTVS so živou hudbou, Joj testovala na vlastné náklady s PCR testami
Odberné miesta sa v rámci celoplošného testovania objavili aj pri areáloch najväčších slovenských staníc.
Celoplošné testovanie obyvateľstva sa vo veľkom odohrávalo aj v priestoroch slovenských televíznych vysielateľov. Najviac odberných miest ohlásila RTVS, ktorá poskytla celkovo 3 stanovišťa vo svojom areáli v Mlynskej doline, prioritne pre pracovníkov v oblasti kultúry a médií.
Priestor takto otestovať sa v známom prostredí poskytla interným a externým zamestnancom RTVS, ale tiež ostatným súkromným médiám, produkčným spoločnostiam, kultúrnym pracovníkom a podobne.
Testovanie pri RTVS prebiehalo v prvý deň v duchu, pre koho bolo určené. V priebehu celej soboty sa na odberných miestach striedali viacerí hudobníci, aj z iných kultúrnych inštitúcií, ktorí spríjemňovali čakanie na odbery.
V areáli verejnoprávnej televízie tak zahrali napríklad Martin Valihora, Ľuboš Šrámek, Nikolaj Nikitin, Juraj Griglák, Radovan Tariška, Vlado Havran a Lucia Havranová, Branko Ladič, Jozef Lupták či Boris Lenko.
Na testovanie do areálu RTVS prišla osobne aj ministerka kultúry, Natália Milanová.
V priebehu prvého dňa testovania bolo taktiež oznámené vytvorenie odberného miesta priamo pri Markíze v Záhorskej Bystrici.
Mestská časť v spolupráci s armádou a televíziou toto odberné miesto zrealizovali na poslednú chvíľu a aj z tohto dôvodu sa v sobotu otváralo až o 14. hodine. Následne je už v prevádzke podľa štandardného celoplošného harmonogramu.
Testovanie prebiehalo aj v areáli na Kolibe, kde Joj pripravila kompletne testovanie vo vlastnej réžii.
Generálny riaditeľ televízie Marcel Grega na sociálnej sieti uviedol, že televízia na vlastné náklady zabezpečila pre všetkých interných a externých zamestnancov nákladnejšie PCR testy a svojich zamestnancov tak Joj pretestovala prostredníctvom najpresnejších testov, miesto antigénových, ktorými sa testuje plošne obyvateľstvo.
Testy v Joj prebiehali v piatok a v sobotu, televízia informovala, že záujem spolupracovníkov bol enormný, za jeden deň odberný tím urobil vyše 500 testov. Joj poskytla priestor otestovať sa aj rodinným príslušníkom zamestnancov.
Výhodou testovania pre zamestnancov Joj bolo okrem zabezpečenia PCR testov aj testovanie na konkrétny čas, televízia tak hlásila nulové čakanie na testy, kým sobotné testovanie po Slovensku sprevádzali hodinové rady. Joj týmto spôsobom chcela eliminovať riziká nákazy.