Aktuality
O tomto sa nehovorí: Markíza chystá ešte jednu veľkú šou!
Na obrazovke lídra sa skutočne objaví ešte jedna svetová šou, možno skôr, ako čakáme.
Rok 2015 už od svojho začiatku patrí medzi tie, v ktorých Markíza a Joj predvádzajú najvyostrenejšie súboje. V boji o diváka vyťahujú svoje najväčšie zbrane a dávkovať ich budú počas celého roka. Podľa našich informácií pri tom môžeme očakávať príchod ešte jedného projektu, o ktorom sa u nás zatiaľ nehovorí. Doteraz vás o ňom exkluzívne informoval iba portál Mediaboom.sk a zisťovali sme, či ho líder skutočne aj uvedie.
Už minulý rok kúpila Markíza práva na svetovú šou Your Face Sounds Familiar (Tvoja tvár znie povedome). Licenciu kedysi vlastnila RTVS s ČT, televízie ju napriek zámerom priniesť tento projekt ako spoločný v roku 2014 neodvysielali a zistili sme, či prepadom licencie RTVS neprišla o peniaze.
Tento raz by však formát nemal ostať len v „šuplíku“ slovenskej stanice. Markíza podľa našich informácií nekúpila licenciu len do zálohy a s formátom skutočne počíta. Môže sa pri tom stať, že s ním do vysielania príde dokonca ešte tento rok. Na jar pri tom líder avizuje a skutočne aj prinesie hudobný formát Chart Show, tento raz už v pravidelnom nasadení, na jeseň spoločne s Novou odvysiela česko-slovenskú Superstar. Pre Markízu by to tak bola tretia väčšia šou v jednom roku, čo by bolo neštandardné.
Typický príklad vystúpenia v šou Your Face Sounds Familiar – komik Alexander Armstrong sa prezliekol za známu talentovú postavičku Susan Boyle
O šou Your Face Sounds Familiar
Šou je postavená na známych osobnostiach, ktoré každý týždeň vystupujú v roli iného známeho speváka. Za koho sa prezlečú a akú pieseň odspievajú, si nevyberajú sami, ale žrebujú si to v priamom prenose. Rôznych umelcov premieta prístroj podľa databázy, spevák o „svojom osude“ v ďalšom kole rozhoduje stlačením tlačidla. Celebrita pri tom môže dostať akúkoľvek pieseň od akéhokoľvek speváka, ktorý sa nachádza v databáze prístroja. Môže ísť o mladého či staršieho umelca, dokonca nebohého a taktiež speváka opačného pohlavia. Známa osobnosť musí nielen odspievať pieseň umelca, ktorého si vyžrebovala, ale aj ho napodobniť.
Podobne, ako v Let´s Dance či Showdance, aj tu sú prítomní porotcovia a súťažiaci sú bodovaní. V tejto šou pri tom body nerozdáva len porotcovský panel a diváci, ale bodujú sa aj súperi navzájom. Na konci každého vydania je zostavený rebríček, no súťažiaci nevypadávajú. Body si zbierajú až do predposledného týždňa. Tá štvorica osobností, ktorá sa po sčítaní bodov umiestni na prvých priečkach, sa dostáva do finále.
Formát je populárny po celom svete, licencorom je spoločnosť Endemol. Len v roku 2014 sa šou vysielala v takmer 20 krajinách sveta, mimo iných sa objavila už v Kanade, Južnej Afrike, Grécku (spoločná verzia s Cyprom), Číne, Indonézii, z našich susedov druhú sériu ponúkli Maďari, na jar bežala po prvý raz v Poľsku, dve série videli v rokoch 2012 a 2013 diváci na Ukrajine. Po prvý raz sa šou v lete 2014 objavila aj na americkej stanici ABC.