Aktuality
Nový život vystrelil na čísla zo štartu, dotiahol aj valcujúcich Oteckov! Utajený šéf uzavrel české časti
S českými epizódami už Utajený šéf nevalcoval, držal si však vo väčšine prípadov pohodlnú pozíciu komerčnej jednotky.
Po jesennej vlastnej sérii ukončila Markíza v utorok aj vysielanie šestice českých častí reality šou Utajený šéf. Televízia, po úspechu vlaňajších slovenských častí, šou vytiahla po krátkej pauze späť do prime-time v reakcii na nový seriál Joj Nový život, ktorý chcela čo najúčinnejšie prekryť a nedovoliť mu vyskočiť. Nakoľko vlastné časti už pripravené nemala, nasadila české od sesterskej Novy, ktoré odvysielala ešte v roku 2018.
Poslednú šiestu českú časť Utajeného šéfa odvysielala Markíza tento týždeň. Ako informovala, podarilo sa jej byť lídrom s ratingom 8,5 % a podielom 24,8 %, pomohla jej najmä druhá polovica, ktorá sa už vysielala v konkurencii prvej predvolebnej debaty Na hrane na Joj s najmenej atraktívnymi politickými subjektmi, ktorá mala tvrdo prepadnúť a Utajený šéf v tom čase narásť.
Ťah vytiahnuť epizódy Utajeného šéfa z Novy priniesol Markíze spokojnosť, nakoľko jej české diely väčšinou dokázali uhrávať výkony v pohodlnom vedení. Samotná šou však, oproti jeseni, klesla o viac ako tretinu, keď vtedy uhrávala ratingy okolo 12 – 13 %. S prvou českou časťou tento rok v januári šla ešte na 11,3 %, no následne už české vydania odmietla väčšia časť divákov a dvakrát padli aj pod 8 %. Markíza na zvyšok februára na utorky zaradí opäť prebrané české vydania od Novy, tentokrát Zámeny manželiek, vyplní nimi čas do štartu nového seriálu Červené pásky, ktoré uvedie od utorka 3. marca.
Joj si napriek zaradeniu Utajeného šéfa uhrávala s Novým životom svoje stabilné výkony, ktoré sa hýbali u mladých okolo 7,5 ratingu. Minulý týždeň sa jej dvakrát podarilo so seriálom poskočiť nad ratingových 8 %, tento utorok mal uhrať 7,6 % s podielom 21,1 %. Vo vedení bol v celkovom publiku, kde si ho pozrelo 451-tisíc divákov, Utajený šéf ich mal 423-tisíc.
Výskok však Nový život zaznamenal v stredu, kedy má najvoľnejšiu konkurenciu popri vlažnej Chart Show. Pripomenul si dokonca čísla zo samotného štartu, keď mal podľa televízie aktuálne vyskočiť na rating 9,6 % s podielom 25,5 %, celkovo sa dostal opäť nad pol milióna divákov s celkovo 504-tisíc divákmi. Novému životu sa takto podarilo dotiahnuť aj sledovanosť podvečerného pretrvávajúceho hitu Oteckovia, ktorí sa tento týždeň hýbu priemerne nad 9 ratingami, v stredu mali oproti Novému životu viac len o jednu desatinu. V počte divákov si oba seriály pripomenuli súboj spred pár týždňov, kedy si vymieňali pozície, tentoraz ich o niečo viac mal Nový život.
V pondelok ostalo s náskokom lídrom Inkognito, videlo ho celkovo 560-tisíc divákov, u mladých malo uhrať 8 ratingov. Komédia Markízy Dospeláci mala klesnúť do podpriemeru. Naopak, Markíze sa darí v tomto týždni ponúkať najsledovanejší program dňa v oboch cieľových skupinách, ktorým boli v každý z trojice doterajších dní Televízne noviny. V utorok si ich podľa Markízy pozrelo celkovo 602-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke mali dosiahnuť rating 10,2 % s podielom 29,7 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %