Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Noviny.sk zmenili vizuál, pribudli nové lajfstajlové weby. Šéfuje im finalistka reality šou

Joj rozširuje svoje portfólio webových aktivít. Ku televíznemu webu Joj.sk, dnes hlavne športovej internetovej televízii Huste.tv a spravodajskému portálu Noviny.sk, pribudli dva nové špecializované weby zamerané na muža a na ženu. Radia sa pod spravodajské.

Už aj Joj bude ponúkať obsah zameraný pre ženy a pre mužov. Televízia na webe spustila dva lajfstajlové weby Preženu.sk a Premuža.sk a už aj ona tak, ako mnoho iných prevádzkovateľov webov, bude ťažiť z potenciálu špecializovaných portálov. Nové weby televízia uviedla do života spoločne s redizajnom spravodajského portálu Noviny.sk, pod ktorý sa webové novinky aj radia.

Noviny.sk po novom ponúkajú nový responzívny dizajn, prehľadnejšie moderné spracovanie a aj nové logo portálu, ktoré vychádza z jednotnej šablóny pre všetkých päť titulov uvádzaných pod hlavičkou Noviny.sk. Okrem hlavného spravodajského webu tu televízia sústreďuje športové spravodajstvo v samostatnej sekcii Jojšport a taktiež šoubizový web Topstar.

Okrem vytvorenia nového reklamného priestoru spustením webov zameraných na úzke skupiny návštevníkov sa chce televízia posunúť vpred aj v rámci návštevnosti spravodajského portálu. Jeho výkony sa za ostatný rok pohybujú stabilne nad hranicou 350-tis. RU za mesiac, v silnom období dokáže vyskočiť aj vyššie nad 400-tisícovú hranicu. Konkurenčný televízny spravodajský web Markízy, TVnoviny.sk, dosahuje v priemere dvojnásobné výkony, v minulom roku dokázal pravidelne vystúpať nad 800-tis. RU, tento rok však webu až tak nepraje a hýbe sa okolo 700-tis. RU. V marci 2014 si na Noviny.sk kliklo 426-tis. reálnych užívateľov, na TVnoviny.sk takmer 710-tis.

Noviny.sk nový vizuál potrebovali ako soľ. Ich doterajší dizajn vychádzal ešte zo spoločnej šablóny s televíznym webom Joj.sk, ten sa však medzičasom niekoľkokrát zmenil, spravodajský web ostal po starom. Redizajn portálu a spustenie nových webov Preženu.sk a Premuža.sk plánovalo ešte pôvodné vedenie nových médií Joj, kedy im šéfoval Ondrej Jurovčák. Od zámeru sa výmenou riaditeľov neupustilo, redakcia nových webov začala pracovať od začiatku roka. Šéfredaktorkou tématických portálov sa stala finalistka prvej reality šou Joj Dievča za milión, Michaela Saleh, ktorá sa na obraze udržala aj krátko po šou, keď s jej víťazkou, Karin Olasovou, moderovala neúspešnú šou Zlomené srdcia. Saleh pôsobila aj v tíme Supermamy, pred príchodom na nové médiá Joj pracovala na webe Markízy.

Televízii sa na webe pri úvahách o tématických weboch v praxi osvedčil najmä spomínaný projekt Supermama. Aj keď v televízii svojou špecifikáciou nezaujal dostatočný počet divákov, na webe dokázal osloviť veľkú komunitu užívateľov. Dnes je však projekt mŕtvy aj na internete.

Tématické weby ponúkajú v podstate všetci veľkí prevádzkovatelia portálov. Zoznam takýto obsah sústreďuje na svojom lajfstajlovom webe Feminity, spravodajské weby SME aj Pravda majú vyčlenený priestor pre svoje návštevníčky v sekciách Žena.  Ženský web ponúka dokonca aj webové portfólio tlačovej agentúry SITA, pod hlavičkou Webnovín prevádzkuje portál Dámska jazda. Svoj ženský web má aj Markíza, tá sa však vo svojom webovom portfóliu vyhýba špecializovanému obsahu pre mužov. Vydavatelia tlačených periodík väčšinou špecializované tituly pre ženy či pre mužov priamo vydávajú, pod názvami titulov prevádzkujú aj weby.

Čítať viac...
Nahor