Aktuality
Novinka vo vysielaní Markízy, Joj či RTVS: S týmto sa budete od novembra stretávať pravidelne!
Do vysielania pribudne nový symbol.
Zástupcovia najväčších slovenských televízií prijali novú dohodu. Týka sa označovania product placementu v televíznom vysielaní, ktorého označenie bude jednoduchšie a pre divákov ešte výraznejšie. Doteraz mali televízie povinnosť uvádzať textovú informáciu o umiestnení produktov, spravidla vo formáte „V tomto programe sú umiestňované produkty“. Najnovšie product placement zdôraznia piktogramom.
Od 1. novembra 2017 sa budete vo vysielaní všetkých slovenských televízií stretávať s novým symbolom PP. Známy je aj z českých obrazoviek, ktorých súčasťou je už sedem rokov. „Všetky programy, v ktorých sú umiestnené produkty, budú odteraz označené symbolom PP v krúžku na začiatku aj na konci programu, a to na dostatočne dlhý čas, aby divák vždy presne vedel, že sleduje program s týmto typom komerčnej informácie,“ povedala Marta Danielová, predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu, na ktorej pôde zástupcovia televízii prijali novú dohodu.
V slovenských podmienkach bude symbol PP znázornený tmavým písmom na svetlom podklade, a to v pravom hornom alebo dolnom rohu obrazovky po dobu desiatich sekúnd, v presne stanovenom časovom rozpätí od začiatku a konca programu či po jeho prerušení reklamou. Pri živom vysielaní budú, vzhľadom na jeho špecifiká, platiť miernejšie pravidlá.
Označenie „PP“ v pravom dolnom rohu vo vysielaní Českej televízie
Rada pre divákov, aby pochopili význam symbolu „PP“, ktorý pribudne do vysielania, pripravuje informačnú kampaň. Zároveň minimálne dva mesiace budú televízie nový piktogram stále sprevádzať aj textovou informáciou: „Aby sa diváci s novým označovaním zoznámili a privykli si naň, počas prechodného obdobia budú vysielatelia programy sprevádzať textovou informáciou o umiestnení produktov a zároveň piktogramom. Od 1. januára bude postačovať len ich označenie piktogramom PP.“
Označenie „PP“ v pravom dolnom rohu vo vysielaní Českej televízie