Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: ilustračné, TV JOJ

Televízia

Nová tvár Joj má za sebou premiéru: Vo vysielaní ohlasuje revolúciu!

Joj  to naplno skúša s umelou inteligenciou.

„Ahoj, volám sa Adam a som AI tvár televízie Joj,“ začal svoje predstavenie v Ranných novinách avatar Adam, nová digitálna tvár televíznej dvojky.

Tá už pred niekoľkými týždňami ohlásila snahu prísť s prelomovou novinkou, prostredníctvom ktorej do vysielania nasadí prvú tvár vytvorenú umelou inteligenciou. Otestovať si ju plánuje počas nadchádzajúcich MS v hokeji.

„Televízia JOJ prináša revolúciu do sveta mediálnej komunikácie. Na Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji 2025 sa po prvýkrát predstaví Adam – digitálna tvár televízie. Jeho úlohou je priblížiť divákom hokej moderne a interaktívne,“ oznámila dnes Joj.

Urobila tak po tom, čo mal avatar Adam na obrazovke svoju malú premiéru.

Diváci ho mohli v akcii po prvý raz vidieť v spravodajskom vysielaní televízie, v Ranných novinách zviedol krátky rozhovor s bývalým brankárom a trénerom brankárov slovenskej reprezentácie Jánom Lašákom.

Zdroj: vysielanie TV JOJ

„Adama vyvinula JOJka na to, aby divákom pomáhal orientovať sa vo svete hokeja. Má prívetivú, spoločenskú povahu a je pripravený nielen odpovedať na otázky o hokeji, ale aj na small talk – vždy však v hraniciach slušnosti,“ vysvetľuje televízia.

Avatar sa nebude venovať kontroverzným témam, pričom naďalej prechádza procesom učenia.

„Adam sa nevenuje kontroverzným témam, od toho, s kým hovorí, neprijíma príkazy a nepodlieha ani fantáziám, no vie oceniť a opätovať komplimenty. Charakteristickým znakom Adama je logo televízie na tričku. Keď počúva otázku, logo svieti a otáča sa. Komunikuje výlučne v slovenčine.“

Joj vytvárala vlastného avatara dlhodobo. Jeho podobu a charakter vytvorila na základe databázy vlastných prieskumov, ktoré realizovala od roku 2013.

„Jeho podoba je výsledkom dlhodobých prieskumov, kedy diváci odpovedali na otázku, ako by vyzerala JOJka, keby bola človekom. Adam je prienikom podôb, ktoré zostavili respondenti prieskumov od roku 2013 po súčasnosť a stelesňuje dôveru, blízkosť aj moderného ducha televízie,“ hovorí Joj.

Pôsobenie avatara na hokejovom šampionáte bude všestranné.

Objavovať sa bude na televíznej obrazovke, diváci sa s ním zas budú môcť spojiť na internete.

„Jeho úlohou bude tipovať výsledky zápasov slovenského tímu, na základe všetkých znalostí, ktorými disponuje. Svoje predpovede zverejní deň pred zápasom alebo v deň zápasu v premiére v Ranných novinách. Adam bude aktívny aj na našich sociálnych sieťach.“

Joj však bude s prácou na avatarovi pokračovať aj po hokeji, počas ktorého si jeho fungovanie iba otestuje.

Do budúcnosti plánuje rozšíriť jeho schopnosti na diskusiu o seriáloch, trendoch, hudbe či televíznom zákulisí.

„Adam je AI budúcnosť. Sme radi, že ho divákom môžeme predstaviť práve počas najväčšieho hokejového sviatku, aj keď zatiaľ ide o jeho prvú verziu,“ uviedla marketingová riaditeľka Joj Ivana Semjanová.

Čítať viac...
Nahor