Aktuality
Štedrý deň 2017: Joj prepisovala historické rekordy, Tri oriešky pre Popolušku ju vystrelili k miliónu! Večer valcovala
Joj ovládla Štedrý večer, bol jej najsledovanejším v histórii. Viedla aj s neskorším večerným dokumentom, ktorým si pripomenula Štefana Nosáľa, Markíza bola vpredu s podvečernými klasikami aj počas dňa. Jednotka tentoraz komerčné stanice nepotrápila.
Tohtoročné vianočné vysielanie zatiaľ ovláda Joj. Televízia mimoriadne silné postavenie naznačila už v sobotu aj v predvianočnom týždni, keď jej rekordy dosiahli ako Všetko, čo mám rád tak tradičná komédia Sám doma, pričom ho potvrdila na Štedrý deň.
Absolútny rekord dosiahla s najväčšou vianočnou klasikou Tri oriešky pre Popolušku, ktorú vysielala vôbec po prvýkrát. Venovala jej aj celú svoju predvianočnú kampaň a sviatočný staničný ident. Joj s Tromi orieškami, ktoré ponúkla bez reklamy aj selfu, vystrelila na mimoriadny rating 21 % a silný podiel až 41,4 %. Tri oriešky tak zaznamenali svoj najlepší výkon od roku 2012 a pre Joj predstavovali najúspešnejší vianočný program v jej histórii. Podľa všetkého sa tiež stali najsledovanejším programom celého roka, keď predbehli aj sledovanosť zápasov hokejových Majstrovstiev sveta. Rekordné postavenie potvrdili aj v celkovom počte divákov, keď sa ťahali k miliónu, celkovo si ich malo pozrieť 967-tisíc divákov s podielom 38,1 %.
Joj bola v čase Troch orieškov suverénnym lídrom. Kým v rokoch 2014 a 2015 sa im dokázala v 12+ priblížiť RTVS s premiérovými rozprávkami, tento rok ďaleko zaostala. Jednotka teraz stavila na českú rozprávku Anjel pána 2, ktorú si malo pozrieť 356-tisíc divákov s podielom cez 14 %. V 12 – 54 sa mal rating dostať na 6,7 % s podielom 13,4 %. Markíza zas vyplnila miesto po chýbajúcej Popoluške ruskou klasikou Mrázik, uhrala s ňou 9 ratingov s podielom 19,4 %. Celkovo si ju malo pozrieť 435-tisíc divákov.
Aj vo zvyšku večera viedla Joj. Historické čísla jej uhralo tiež pokračovanie klasickej komédie Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktoré malo vystreliť na rating až 16,7 % s podielom 30 %, v 12+ malo vyše 655-tisíc divákov. Pre televíziu tak oba filmy Sám doma predstavovali tento rok hit. Lídrom bola Joj taktiež s kino dokumentom IMT Smile a Lúčnica: Made in Slovakia. Zaradením na Štedrý deň si televízia chcela uctiť spomienku na Štefana Nosáľa, ktorý súbor Lúčnica viedol vyše päťdesiat rokov. Dokument mal získať rating 7,5 % s podielom takmer 19 %, s celkovo 335-tisíc divákmi sa mal ťahať aj ku hlavnej večernej rozprávke RTVS.
Najsledovanejším programom Štedrého dňa Markízy sa stala komediálna klasika S tebou ma baví svet, ktorú nasadila proti Sám doma 2. Jej rating skočil na 11,2 % s podielom cez 20 %, celkovo si ju malo pozrieť cez 530-tisíc divákov. Naopak, najviac jej prepadla neskorá večerná nórska premiéra Posledný kráľ severu s ratingom len 5,4 % a podielom 12,4 %. Jednotka po rozprávke Anjel pána 2 odvysielala vianočný špeciál Zem spieva vianočne, rating mal atakovať 6 % s podielom pod 11 % (12 – 54). Celkovo ho malo sledovať takmer 400-tisíc divákov s podielom 14,3 % (12+). Láska na vlásku sa mala hýbať nad 9 a 10 % (12 – 54/12+).
S denným programom si vedúce postavenie udržiavala väčšinu času Markíza. S pásmom ranných krátkych animovaných filmov sa mala hýbať od 20 po 24 %, Nebojsa jej klesol pod 20 %. Najvlažnejšia bola filmová Popoluška s Juliou Roberts, šla cez 19 %. Do silného vedenia sa televízia dostala s klasickými rozprávkami, Princezná so zlatou hviezdou bola jej druhým top programom dňa s takmer 10 ratingami a podielom nad 25 %, Perinbaba atakovala 9 ratingov s podobným podielom nad 25 %.
Joj v priebehu dňa paradoxne najmenej zahrali české klasiky, ktoré si televízie od minulého roka žrebujú. Slabo otvorila deň s rozprávkou Tretí princ a podielom iba okolo 13 %, animovaná Snehová kráľovná jej na obed stúpla pod 18 %. Najsilnejším denným programom stanice bolo reprízové Na vlásku z piatka, ktoré bolo lídrom až s deviatimi ratingami a podielom takmer 25 %, nasledujúca klasika O princezně Jasněnce a létajícim ševci uhrala len necelých 15 %. O málo vyššie boli animované Vianoce s Olafom, Doba ľadová porástla na 18 %, špeciál tohto animáku, Mamutie Vianoce, mal prekročiť 19 %. Ľadové kráľovstvo sa hýbalo okolo siedmich ratingov a 20 %.
Jednotka vo svojej univerzálnej skupine 12+ bola nadpriemerná až popoludní. Repríza minuloročnej rozprávky Zázračný nos dosiahla doobeda podiel okolo 10 %, klasický benefičný program Úsmev ako dar mal ísť len pod 9 %. Korunný princ podliezol 10 %, Kubo už stúpol na 13,5 %. Sokoliar Tomáš sa mal ťahať ku 14 %, Sedem zhavranelých bratov bolo z týchto programov najvyššie s podielom okolo 17 %.
Z menších staníc má vydarený deň za sebou Doma, ktorej vyšiel denný program vyskladaný z romantických vianočných filmov. Do 16. hodiny sa s nimi hýbala okolo 6 – 7 %, ráno sa dokonca ťahala aj ku desiatke. V druhej polovici dňa už strácala, vyskočila jej až večerná Chart Show s podielom 5 %. Plus na Štedrý deň opäť nasadila vianočné diely komediálnych seriálov, hýbala sa s nimi okolo štvorky, najvyššie stúpla pod 6 % s vianočnými Našimi. Aj ona začala klesať po 16. hodine, hlboko skončila snímka Pí a jeho život, večerná klasika Panna a netvor podliezla 3 %. Dajto sa pripomenulo len do 13. hodiny, kedy sa dokázalo hýbať okolo 4 – 5 %, následne bolo hlboko. Večerná Lúpež po taliansky sa dostala len cez dve percentá, Expendables: Nezničiteľní stúpli pod 5 %. Nad štvorkou bola v neskoršej časti večera Plus aj Doma. Wau sa celý deň hýbala okolo podielových 2 %, najvyššie zo všetkých malých staníc vyskočila s neskorším večerným Kameňákom a podielom takmer 6 %.
Joj sa stala silným víťazom v prime-time, kedy sa jej podiel mať zastaviť na vysokej hodnote 34,5 %. Markíza na Štedrý večer dosiahla priemer 18,4 %, Jednotka 11,5 % resp. vyše 13,5 % vo svojej skupine 12+. Celodenne taktiež dominovala Joj s vyše 22 %, Markíza mala prekročiť 19 %, Jednotka uhrať 10 % v komerčnej cieľovke a pod 12 % v univerzálnom publiku.