Sledovanosť
Neuer ustál dominantný štart Pečie celé Slovensko: Všetkých však šokoval nečakaný víťaz!
Uplynulý víkend priniesol na televíznej obrazovke prekvapivého víťaza.
Očakávaný štart 5. série Pečie celé Slovensko sa nestal najsledovanejším programom víkendu.
Od októbra sa už naplno rozbiehajú ďalšie sezónne programy, keď v sobotu 18. októbra odštartuje nová séria rodinného programu V siedmom nebi a ešte pred ňou sa od tejto nedele vrátila na obrazovky najsledovanejšia jesenná šou uplynulých rokov Pečie celé Slovensko.
Jednotka dominovala, Markíze s Joj neublížila
Televízne pečenie svoju popularitu potvrdzuje i piaty rok po sebe.
Prvá epizóda nového ročníka bola jasným lídrom na trhu vo svojom čase, keď sa 5. séria Pečie celé Slovensko uviedla na ratingu 7 % s podielom na trhu 23,7 % v obchodnej skupine. Celkovo si štart tejto série zaplo priemerne 444-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Napriek silnému líderskému postaveniu v nedeľný večer Pečie celé Slovensko za minuloročným štartom výrazne zaostalo. Viac na konci článku.
Nástup Pečenia tentokrát nezatriasol výkonnosťou Markízy s Joj.
Najväčšou otázkou ostatného víkendu bolo, ako sa s novým súperom popasuje doterajší jasný líder posledných nedeľných večerov – filmová krimiséria Neuer.
Jojka napokon síce pocítila zostrenú konkurenciu s nedeľnou kriminálkou, tá sa však dokázala udržať na úrovni spred uplynulých týždňov.
Neuer totiž pokračoval so štvrtým televíznym filmom na ratingu 5,5 % a nevzdialil sa tak výkonnosti predchádzajúcich dvoch epizód, ktoré sa ratingovo hýbali na 5,8 a 5,9 %. Joj stratila skôr v postavení na trhu, keď sa z úrovne cez 20 % dostala tesne pod 18 %. Spôsobiť to mohol najmä príchod nových divákov k obrazovke vďaka Pečie celé Slovensko.
Celkovo si Neuera tentoraz zaplo cez 300-tisíc divákov, naďalej sa tak udržal nad tristotisícovou hranicou. Po prvýkrát sa tak stalo ale iba tesne – medzitýždenne filmovej kriminálke ubudlo okolo 15-tisíc divákov.
V čase štartu Pečenia sa prekvapivo prebrala nedeľná Farma.
Ďalší vyraďovací duel Farmy mal prekročiť na Markíze hranicu 4 ratingov a doťahovať podielových 17 % v obchodnej skupine, kým pred týždňom sa len tesne dostal cez 15 %. Priemerne malo nedeľný duel sledovať menej než 260-tisíc divákov, pred týždňom sa ocitol pod 250-tisícovou úrovňou.
Prekvapivý víťaz víkendu
Napriek návratu jesenného hitu minulých rokov sa Pečenie programom víkendu nestalo.
Najviac divákov sa síce pri obrazovke zišlo práve v nedeľu, najväčší počet ich však dokázala skoncentrovať Jojka s podvečerným vysielaním.
Z nespravodajských programov sa vďaka tomu víkendovým víťazom stalo premiérové Nové bývanie, ktoré si malo pozrieť priemerne celkovo 456-tisíc divákov v univerzálnej skupine a predbehnúť tak i štart Pečie celé Slovensko.
Tesne to platilo i v obchodnej skupine, v ktorej Nové bývanie malo dosiahnuť rating 7,1 % s vysokým podielom na trhu 26,9 %. Absolútne prevalcovalo Hell’s Kitchen na Markíze, ktoré malo pokračovať s podielom na trhu okolo 9 %.
Vrátane spravodajstiev zas víkendu dominovali nedeľné Krimi, ktoré si na Joj malo pozrieť priemerne 467-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Ďalší diváci k tomu Krimi sledovali na spravodajskej televízii Joj 24.
Druhým programom víkendu sa mali stať Noviny Joj, ktoré v nedeľu mali celkovo preskočiť aj Pečie celé Slovensko. To tak obsadilo tretiu víkendovú priečku.
V obchodnej skupine sa o pozíciu víkendovej jednotky pobili nedeľné Televízne noviny na Markíze a Nové bývanie so zhodným ratingom 7,1 %.
Pečenie za vlaňajším štartom zaostalo
Pečie celé Slovensko sa nestalo programom víkendu aj vďaka slabšiemu nástupu oproti minulému roku.
Vlaňajší 4. ročník prekvapil druhým najlepším rozbehom v histórii programu, keď si prvú epizódu zaplo priemerne až 522-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a v obchodnej skupine rating vystrelil na 8,9 % s podielom na trhu 27,1 %. Teraz ho v rozlete mohla zastaviť konkurencia Neuera.
Lepšie sa už uviedla iba prvá séria s priemerne 545-tisíc divákmi, druhá séria štartovala na úrovni 449-tisíc divákov. Tretia séria ich mala pri štarte iba 380-tisíc.
U mladších divákov bol tohtoročný štart na úrovni väčšiny ročníkov.
V októbri 2021 sa prvá séria šou uviedla v pôvodnej obchodnej skupine ratingom 7,5 % s podielom na trhu 19,9 %, druhá séria sa rozbiehala ratingom 6,9 % pri podiele na trhu 19,3 %. Nástup 3. série uhral v pôvodnej obchodnej cieľovke rating 6 % s podielom na trhu 19,6 %.
Podielovo tak štart 5. série dosiahol druhý najlepší výkon, ratingovo tretí najlepší.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.