Sledovanosť
Nedotknuteľní sú aj po desaťročí diváckym hitom! Na RTVS atakovali tristotisíc divákov
Film Nedotknuteľní sa za ostatné roky stal televíznou legendou, každoročne k obrazovke pritiahne divákov.
Pred vyše desiatimi rokmi absolvoval svoju veľkú premiéru v kinách mimoriadna francúzska snímka Nedotknuteľní, ktorá sa zakrátko stála známou po celom svete.
Komediálna dráma vychádzajúca zo skutočného príbehu ochrnutého obchodníka a jeho ošetrovateľa už po prvých týždňoch od uvedenia v roku 2011 atakovala hranicu 20 miliónov návštevníkov v kinách, pričom jej výnimočné spracovanie jej vynieslo už zakrátko postavenie jedného z najlepších filmov v histórii.
Na Slovensku sa film dostal na obrazovky prostredníctvom verejnoprávnej televízie, na ktorej dodnes zaznamenáva úspech.
Jednotka RTVS ho ostatné roky spravidla vysiela hneď na začiatku roka, čo zopakovala aj tentoraz, keď ho ponúkla v utorok 4. januára o 20:30.
Aj tentokrát snímka Nedotknuteľní na jej obrazovke uspela, keď si ju vo filmovej konkurencii komerčných staníc pozrelo 292-tisíc divákov s podielom 13,3 %.
V komerčnej cieľovke bola ešte o niečo silnejšia, kde dosiahla rating 5,5 % s podielom 14,7 %, pre Jednotku ide o značný nadpriemer. V oboch cieľovkách bol film dvojkou na trhu.
O filme Nedotknuteľní
Ochrnutý bohatý aristokrat Philippe si za svojho nového opatrovateľa vyberie Drissa – černošského mladíka zo sídliska, ktorého práve prepustili z väzenia. Napriek obrovským rozdielom medzi nimi ich spojí nedotknuteľné a bláznivé priateľstvo, vďaka ktorému obaja dokážu veľké veci v tejto komédii o tom, že ani ochrnutý človek nemusí stratiť zmysel života a toto zistenie mu môže sprostredkovať tá najmenej pravdepodobná osoba. Nedotknuteľní sa stali najúspešnejším európskym filmom posledných dvoch desaťročí.
Nový týždeň pre finále Slunce, seno,…
Na čele prvého januárového týždňa za z večernej ponuky televízií však zatiaľ drží tretí diel legendárnej komédie Slunce, seno,..
Trilógia v aktuálnom vysielaní na Markíze, netradične uprostred zimy a vianočných sviatkov, dosiahla so všetkými tromi dielmi podobný výkon, finále Slunce, seno, erotika dosiahlo rating 8,5 % s podielom 22,2 %. Aj záverečná časť sa vysielala bez prerušenia reklamou.
Celkovo komédiu sledovalo 381-tisíc divákov, pričom ju doťahovalo premiérové Inkognito na Joj s celkovo 378-tisíc divákmi. Zábavnej relácii sa však darilo len u staršieho publika, v tom mladšom uhrala podiel len 12 %.
Vpredu bola Markíza aj v utorok s filmom 10 dní bez mamy, ktorý v komerčnej cieľovke uhral 7 ratingov s podielom 19,2 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“