Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Návštevníci vs. Farma: Nová šou Joj chce byť unikátna, takto sa má odlíšiť!

Návštevníci sú od svojho ohlásenia prirovnávaní k Farme, čím sa ale majú skutočne odlíšiť?

Joj už vo štvrtok štartuje svoju novú dennú šou Návštevníci. Popri dobrodružnej novinke Markízy Ostrov, ktorá prinesie pre hráčov extrémne podmienky v prostredí skutočnej divočiny, televízna dvojka potvrdzuje svoj odklon od extrémov. Návštevníci majú byť dosiaľ nevídaným projektom, ktorý nechce byť len Farmou v historickom šate. Prinášame prehľad toho, v čom sa má nová šou odlíšiť podľa televízie aj samotných tvorcov.

Televízna dvojka sa okamžite po úvodnej kampani odklonila od pomenovania „historická farma“ a miesto, kde sa bude nová šou odohrávať, má byť skutočným panstvom rodu Pálffyovcov. Joj stavila na bohaté prostredie, ktoré bude odlišné od podmienok na Farme. „Na tejto šou je jedinečné napríklad to, že ju nakrúcame vo viacerých lokáciách, spolu na štyroch historických miestach, z ktorých všetky kedysi patrili do panstva grófa Pálffyho,“ povedala v rozhovore pre Stratégie producentka šou Veronika Vrabcová. Prostredie zároveň nemá byť statické, tvorcovia s ním chcú aktívne pracovať. Súčasťou majú byť aj rôzni „obyvatelia panstva“, ktorí sa budú zapájať do života návštevníkov.

Panstvo grófa Pálffyho
navstevnici panstvo palffyovcov

Vizuálne má byť šou unikátna a poňatá tak, ako dosiaľ žiadny reality program na Slovensku. Tvorcovia ho dokonca prirovnávajú k produkcii historického filmu. „Investícia do dobovej atmosféry bola nemalá. Osobne mám skúsenosti s nakrúcaním historických filmov a môžem povedať, že to, čo sa nám v tejto šou podarilo vybudovať a postaviť, je naozaj na hranici rozmerov historického filmu, čo je úžasné,“ hovorí kreatívny producent Návštevníkov, Anton Šulík. Zároveň dodáva, v čom by to mali pocítiť diváci na televíznej obrazovke. „Pôjde či už o spôsob rozprávania, techniku nakrúcania, vizuálny obraz pre diváka. To všetko má iné nastavenie, ako boli doteraz Slováci z televíznych relácií zvyknutí,“ pokračuje.

Majstrovská jedáleň

Návštevníci sa budú chcieť od Farmy odlíšiť aj samotnou náročnosťou prostredia. Tvorcovia nechcú stavať novú šou na extrémoch. „U nás je prežitie garantované,“ povedala so smiechom v rozhovore Vrabcová. Podmienky pre súťažiacich teda nebudú tak sťažené, štáb zároveň nenechá súťažiacich hladovať. Na hráčov má čakať stravovanie na inej úrovni ako na farmárskom statku.

Učňovská jedáleň

Princípom novej šou má byť návrat ku koreňom, tradíciám a iným hodnotám, historickým remeslám a zručnostiam z obdobia 19. storočia. Súťažiaci nebudú farmárčiť. Rozličná má byť aj samotná atmosféra na statku a rovnako tak motivácia hráčov, prečo sa do šou prihlásili. „Nechceli sme ľudí, ktorí chcú len vyhrať 50-tisíc eur a chceli by to dosiahnuť 11-týždňovým hádaním sa s ostatnými,“ hovorí Vrabcová. Návštevníci sú však zároveň sociálnym experimentom, ktorý sleduje, ako sa súťažiaci prispôsobia životu ich predkov. Konflikty sú tak očakávané aj šou Joj. „Vyhroteným situáciám sa pravdepodobne nevyhneme, aj keď sme pri výbere súťažiacich rozhodne nevyhľadávali konfliktné typy,“ povedal generálny riaditeľ Joj Marcel Grega v rozhovore pre Eurotelevíziu.

Výrazným prvkom šou majú byť súťaže, ktoré sa budú odohrávať v priebehu celého týždňa. Na jeho konci podobne ako na Farme prebehne vyraďovací súboj. Jedným z ďalších rozdielov oproti farmárskej šou má byť väčšia hierarchia súťažiacich, ktorá má byť demokratická a „založená na odmeňovaní, nie trestaní,“ hovorí Šulík.

Kuchyňa

Učňovská spálňa

Majstrovská spálňa Návštevníkov

Zdroj: Stratégie, Eurotelevízia, Joj
Foto: Joj

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor