Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Našla Jojka nového Sám doma? Takto dopadol návrat zabudnutej komédie po 15 rokoch!

Odštartovali vianočné televízne štruktúry.

Televízne vysielanie na najbližšie dva týždne ovládne sviatočný program.

Po týždni, kedy do finále došli hlavné seriálové projekty jesene ako Druhá šanca, Nemocnica a Dunaj, k vašim službám, už večery najsledovanejších súkromných staníc patria legendárnym klasikám aj filmovým novinkám.

Diváci sa pritom už pred sviatkami dočkali návratu jednej z najznámejších vianočných komédií, ktorá sa však na slovenskej obrazovke neobjavila dlhých 15 rokov.

Je ňou pre mnohých už taktiež vianočná klasika Santa Claus v podaní Tima Allena, ktorá mala premiéru ešte v roku 1994.

Kým v mnohých krajinách, aj u našich susedov, je pravidelnou súčasťou televíznych Vianoc, na Slovensku ju naposledy odvysielala Joj ešte v roku 2009.

Ako na vrchol vyniesla Sám doma

Bolo to v čase, kedy sa späť na vrchol diváckeho záujmu dostávala ďalšia kultová americká komédia Sám doma, ktorú späť na výslnie vyniesla práve Jojka.

Joj sa k právam na Sám doma dostala v roku 2006. Komédia vtedy nepatrila medzi hlavné filmové tituly Vianoc, predošlí vysielatelia Markíza či Slovenská televíziu ju dokonca nasadzovali aj mimo sviatkov. STV si cez Vianoce vystačila s vlastným archívom a Markíza s kanonádou najväčších česko-slovenských klasík na čele s Popoluškou, ktoré celé roky nepustila z rúk.

Joj však vtedy nemala prakticky žiaden silný vianočný titul, a tak sa rozhodla do boja vyraziť práve so Sám doma.

Nasadzovanie v najsilnejšie vianočné večery, aj proti silným klasickým titulom, sa Jojke vyplatilo.

Kevina McCallisthera začala s úspechom udomácňovať ako neoddeliteľnú súčasť sviatočného programu, pritom už roky obsadzuje najvyššie priečky vianočnej sledovanosti. V niektoré z nich sa Sám doma umiestnil dokonca priamo za Tromi orieškami pre Popolušku.

Návrat Santa Clausa nelákal

Joj sa teraz podobne mohla pokúsiť o oživenie Santa Clausa, a to rovno s pôvodným dabingom a hlasom legendárneho Júliusa Satinského.

Aj keď v prvých sviatočných plánoch s komédiou počítala v podvečernom programe, napokon jej návrat po 15 rokoch dopriala v hlavnom vysielacom čase.

Santa Claus ale divákov nepritiahol, keď si mal pripísať rating nižší ako 4 % s podielom na trhu pod 14 % v obchodnej cieľovke. V univerzálnej skupine si ho malo pozrieť priemerne 170-tisíc divákov.

Televízii sa tak na prvý raz oživenie ďalšieho vianočného titulu nepodarilo.

Santa Clausa v sledovanosti dorovnala multireprízová Evitovka Všetko alebo nič na Markíze, ktorá mala dosiahnuť vyšší takmer 15-percentný podiel na trhu iba vďaka dlhšej stopáži. Inak boli filmy vyrovnané.

Výrazným piatkovým lídrom bolo finále 11. série zábavného kvízu Čo ja viem, ktoré malo prekročiť 5-percentný rating s podielom na trhu takmer 20 % v obchodnej skupine. Šou si malo pozrieť necelých 410-tisíc divákov, čím viac ako dvojnásobne predbehla oba filmy na súkromných staniciach.

Čítať viac...
Nahor