Sledovanosť
Športový sviatok roka sa skončil! Ako sledovaná bola olympiáda na Slovenskej televízii?
Športová stanica Slovenskej televízie lákala viac ako dva týždne divákov, v každý olympijský deň dosahovala vysoké nadpriemery.
33. Letné olympijské hry skončili.
Po hokejovom šampionáte na Jojke a futbalovom Eure na Markíze zažila svoju športovú udalosť roka aj verejnoprávna televízia, ktorej olympijské vysielanie sledovali v priebehu 16 dní státisíce divákov.
Slovenská televízia umiestnila všetky naplánované prenosy na športovú stanicu :Šport, ktorá v priebehu celej olympiády dosahovala nadpriemerné výkony sledovanosti s celodennými podielmi na trhu okolo 6 – 8 % v univerzálnej cieľovke.
V absolútne najsilnejšie dni, kedy o cenné kovy bojovali Slováci, dokázala celodenne vyskakovať nad 10 až 11 %.
Olympiáda je výnimočným sviatkom, kedy si diváci nachádzajú aj také športy, ktoré v priebehu roka nevyhľadávajú. Ak sa aj objavia v priebehu roka na slovenských staniciach, dosahujú často minimálnu sledovanosť.
Celodenný prúd rôznych športov na olympijských hrách však udržuje pri obrazovkách stabilných divákov a inak aj menej atraktívne prenosy dokázali dosahovať podiely na trhu okolo 4 % či vyššie. Tie najvyhľadávanejšie súťaže dokázali vystreľovať aj výraznejšie cez hranicu 20 %.
STVR informovala, že v posledných dňoch olympiády najviac divákov lákala atletika.
Stanica :Šport sa napríklad uplynulý piatok presadila rovno v prime-time s takmer 10% podielom na trhu, atletické súťaže sledovalo priemerne takmer 150-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Cez stotisíc divákov si pozrelo mužské finále futbalového turnaja medzi Španielskom a Francúzskom s podielom na trhu 8,1 %.
Atletika bodovala aj v sobotu, ktorej prenos videlo 133-tisíc divákov s podielom na trhu takmer 11 %. Basketbalové finále medzi USA a Francúzskom sa v prípade mužov ťahalo k 9-percentnému podielu, ženské finále rovnakých krajín vyskočilo až na podiel 10,5 %.
V nedeľu, posledný deň hier, bol očakávane najsledovanejším záverečný ceremoniál.
Slovenská televízia s jeho vysielaním začala už hodinu pred jeho štartom prehľadom celých hier, samotný ceremoniál začínal až po 21. hodine a končil krátko po polnoci.
V tomto hlavnom úseku bol :Šport najsledovanejšou televíziou na trhu, celý prenos od 20. hodiny si pozrelo priemerne 181-tisíc divákov s podielom na trhu 15,7 % v univerzálnej cieľovke.
Zdroj: STVR