Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Najväčší seriálový projekt Joj sa usadil okolo priemerov: Ako je televízia spokojná s výkonmi 1890?

Po Za sklom je historická detektívka druhým seriálom, ktorým chce Joj zvyšovať svoj imidž aj mimo klasickej televíznej obce.

Od minulého roka sa Joj vydala cestou kratších seriálov, ktoré chce pripravovať v exteriéroch a vo vysokej kvalite. Otvoriť takto chce viac námetov a v jednom roku priniesť viac titulov oproti ére, ktorej dominovali denné projekty a jednotvárne štruktúry.

Vlajkovou loďou tejto seriálovej stratégie bola v rámci minuloročnej jesene kriminálka Za sklom a pre túto jar sa ňou stala historická detektívka 1890. Televízia ju vyrábala celú jeseň a radila ju k najkvalitnejším seriálovým počinom novodobej televíznej histórie. Využívala pri nej filmovú techniku, unikátne prostredie aj medzinárodné obsadenie, čo jej uľahčilo export do zahraničia. Objaví sa aj na českých obrazovkách.

Seriál sa stal netradične rovno ťažiskovým formátom televízie pre túto jar. Zvyčajne sa hlavným formátom sezóny stávajú veľké zábavné či rodinné šou. Postavenie 1890 v sezóne Joj podčiarkla nasadením proti jarnému highlightu Markízy, tretej sérii Tvoja tvár znie povedome.

Detektívka sa však sledovanosťou zaradila k reláciám z pracovného týždňa. Po úspešnom nástupe sa usadila na úrovni okolo 7 – 7,5 ratingu, a teda podobných výkonoch aké dosahuje Inkognito v pondelky v náročnejšej konkurencii Hornej Dolnej či aký s najnovším vydaním uhralo Dobre vedieť. Pred tohtotýždňovým nárastom obdobné čísla s dvomi vydaniami dosahovalo aj Nikto nie je dokonalý.

Joj priznáva, že by výkonnosť detektívky 1890 videla rada o niečo vyššie. To, že sa do seriálu pustila, však neľutuje, naopak. „Sme veľmi spokojní. Sledovanosť môže byť vždy lepšia, ale my si chceme zakaždým aj tak trochu imidžovo šplhnúť u divákov, navyše, baví nás vyrábať náročné projekty,“ povedal v rozhovore pre Denník N generálny riaditeľ Joj, Marcel Grega.

Zároveň potvrdil, že v seriálovom trende bude Joj pokračovať, pričom jedným z hlavných cieľov je najmä práca na imidži televízie: „Chceme produkovať kvalitu. Bol by som veľmi nerád, keby sa hocijaký zamestnanec televízie Joj hanbil za to, čo vysielame. Imidž sa nedá kúpiť a tieto seriály nám s ním veľmi pomáhajú.“

Grega ocenil aj vlaňajšiu kriminálku Za sklom, ktorá dosahovala obdobné výkony ako 1890. Ustálila sa okolo siedmich ratingov, so záverečnými časťami ich podliezla. Aj v tomto prípade oceňuje najmä samotný projekt, ktorý imidžovo uspel a dokázal vyprodukovať nakoniec aj dostatočnú sledovanosť. Joj už potvrdila jeho druhú sériu.

Čítať viac...
Nahor