Exkluzívne
Na Slovensko zamieri svetová novinka! Joj chystá najnovší hit medzi reality šou
K Farme, Survivorovi či Big Brother pridá vlastnú reality šou aj Joj, siahla po novom formáte, ktorý obieha svet.
Reality šou sú po rokoch opäť v kurze, čo aktuálne potvrdzuje najmä programová skladba Markízy.
Tá vlani s úspechom oživila bývalý formát z obrazoviek Joj Áno, šéfe! pod vlastným názvom Na nože, oprášila tiež najznámejšiu televíznu zoznamku Bachelor ako Ružu pre nevestu.
Súčasne po takmer dvoch dekádach zrealizovala novú sériu kontajnerovej reality šou Big Brother, ktorá sa pridala k už stabilným televíznym či internetovým šou Farma, Love Island a Survivor.
Nová éra reality šou
Joj zas stavila na osvedčené denné reality formáty Nákupné maniačky a Bez servítky, ktorým dala novú podobu a vypĺňa nimi svoj denný program.
Tento krok sa jej vyplatil, s Bez servítky dokázala po rokoch zdolať seriálového hegemóna Oteckov, ktorých Markíza napokon zrušila, vlani na jeseň si vyrovnane počínala s ich nástupcom Mamou na prenájom. Tá je v týchto týždňoch opäť na koni, Bez servítky však napriek tomu dosahuje neraz lepšiu výkonnosť ako večerné programy.
Nákupné maniačky zas Joj zabrali na internete.
Kým Markíza vlani vyhlásila Ružu pre nevestu za najúspešnejší projekt v histórii Voyo, čím si napriek pôvodne slabej televíznej sledovanosti vypýtala pokračovanie, na platforme Joj Play má byť najúspešnejšia práve nákupná šou.
„Nákupné maniačky sú absolútne najúspešnejším produktom na JOJ Play. Dokonale reprezentujú program, ktorý dáva zmysel v online aj na obrazovke, pre veľký úspech sme ešte vlani ich obsah rozšírili o sprievodnú reláciu Donakupované dostupnú iba pre predplatiteľov,“ povedal v rozhovore pre Stratégie generálny riaditeľ Joj Marcel Grega.
Televízii sa ich realizácia vypláca o to viac, že každý pracovný deň uvádza novú epizódu a nasadzuje ich aj do vysielania. Rozšírila tak popoludňajšie premiérové pásmo, v ktorom v minulosti vysielala neraz multireprízový program.
Svetová novinka
Joj by však mala pripravovať do vysielania aj novinku, do ktorej sa púšťa s českou Primou.
„S Primou pokračujeme v spoločných televíznych projektoch. Mimo iného pripravujeme mimoriadne atraktívnu novinku pre internetového diváka,“ uviedol šéf Joj pre Stratégie.
Narážať pritom mohol na najnovší hit medzi reality šou Traitors (Zradcovia), ktorý sa z Holandska zakrátko rozšíril do viacerých krajín sveta.
Holandský originál De Verraders bol po prvý raz uvedený na jar 2021, od roku 2022 následne vlastné verzie reality šou adaptovali televízie vo Veľkej Británii, Austrálii, Francúzsku, Nórsku, Španielsku, Kanade, Spojených štátoch amerických, Švédsku, Poľsku, Grécku či v Rusku.
Šou sa dočkala pozitívnych ohlasov a lákala práve mladšie generácie divákov v televíznom a internetovom vysielaní.
Na prelome rokov kasting do vlastnej verzie spustila aj česká Prima.
„Prihláste sa do tajomnej hry, ktorá berie svet útokom. Hľadáme hráčov telom i dušou, ktorí sa neboja výzvy, odhalia lož a sami vedia blafovať,“ vyzývala v tajomnej náborovej upútavke, v ktorej neprezradila, o akú šou ide.
Už z použitých záberov však prvé médiá odhalili, že ide práve o formát Traitors.
Novú svetovo úspešnú reality šou by mala s Primou podľa prvých informácií priniesť práve Joj.
Uviesť by ju mali spoločne nielen na streamovacích platformách, ale aj televíznych obrazovkách.
Kedy sa dostane do vysielania?
Prima už kasting do ohlasovanej napínavej novinky ukončila.
Je tak pravdepodobné, že zostavu hráčov televízie naplnili, v zahraničí ju neraz tvoria mnohé známe tváre z bývalých reality šou. Hrať by malo celkovo 18 až 20 súťažiacich.
Očakáva sa, že by novinka Traitors mala prísť na obrazovky v najbližších sezónach. Stať sa tak môže tento rok na jeseň či budúcu jar 2025.
Joj v tohtoročných plánoch pre klientov lokálnu adaptáciu reality šou Traitors neoznámila, ohlásila však vysielanie jej zahraničných verzií na menšej stanici JOJ Plus.
„Slovenskú premiéru bude mať absolútna novinka medzi reality šou – súťažný formát Traitors, ktorého koncept pripomína párty hru Mafia. JOJ Plus odvysiela jeho najlepšie zahraničné verzie,“ prezentovala televízia.
O čom je šou Traitors
Originálny televízny reality formát De Verraders skutočne našiel predlohu v spoločenskej hre Mafia.
Tá je postavená na rozdelení súťažiacich na mafiánov a policajtov v utajení – kým mafiáni sa snažia úspešne splniť tri zadané úlohy, utajení policajti im v tom chcú zabrániť. Princípom hry je utajiť svoju pravú identitu a dedukciou odhaliť identitu svojich súperov.
Reality šou Traitors sa odohráva vo veľkolepých priestoroch historického zámku a jeho okolí. Atmosférou či úlohami miestami pripomína súťaže ako Survivor alebo Pevnosť Boyard.
Do historického sídla prichádzajú hráči spoločne. Ich hostiteľ potajme určí, ktorí z nich sú „zradcovia“. Ich úlohou je vlastnou taktikou a šikovnosťou prejsť súťažou bez toho, aby bola ich identita odhalená, a zároveň eliminovať všetkých hráčov z hlavnej skupiny, tzv. „verných“.
Každý týždeň súťažiaci zasadnú za spoločný stôl, pri ktorom prebieha vyraďovanie.
Po vzore iných súťaží hráči medzi sebou volia jedného, kto má súťaž opustiť. Plnením rôznych úloh v priebehu týždňa môžu súťažiaci získať imunitu.
Úlohou hráčov je prežiť eliminovanie až do finále. Ak sa „verným“ podarí vyradiť „zradcov“ rozdelia si výhru. Ak však medzi nimi „zradca“ prežije, výhru si odnáša on.