Aktuality
Na Doma nezaberá ďalšia turecká telenovela! Odvysiela 2. sériu Príbeh našej rodiny?
Návrat hviezdy z niekdajšieho hitu Feriha už divácke masy neláka, zisťovali sme, či Markíza z nového seriálu odvysiela obe série. Zapojte sa do ankety na konci článku.
Časy, kedy Doma výrazne prehovárala do večernej sledovanosti slovenských televízií, sú minulosťou.
Éra mimoriadne sledovaných telenoviel ako Sultán, Sila, Cennet, Feriha, Vymenené životy či Sila ženy sa skončila už pred niekoľkými rokmi, pričom posledný skutočne úspešný seriál v prime-time odvysielala stanica ešte na jar 2022.
Bola ním Láska na prenájom, ktorú aktuálne po troch rokoch reprízuje po 16. hodine. Dosahuje s ňou uspokojivé výkony sledovanosti na úrovni priemeru stanice, ten sa v súčasnosti pohybuje v obchodnej cieľovke na celodennom podiele na trhu okolo 3 %.
Úplne posledný premiérový hit na svojej obrazovke odvysielala Doma pred takmer dvomi rokmi. Bola ňou nová 2. séria telenovely Skrytá vášeň vysielaná v lete 2023. Tú však televízia nasadila na popoludnia.
Aj Skrytú vášeň 2 momentálne reprízuje, a to pred Láskou na prenájom v čase po 14. hodine, kde býva jej najsilnejším titulom pracovného týždňa s podielmi na trhu okolo 3 – 7 %.
Novinka len vlažná
Obom reprízovým seriálom sa pritom zvykne dariť viac ako hlavnej premiérovej telenovele na Doma.
Tou je ďalší z množstva tureckých seriálov Príbeh našej rodiny (Bizim Hikaye), ktorý stanica odštartovala začiatkom januára. Ako už posledné dva roky, aj túto novinku nevysiela v niekdajších silných vysielacích časoch medzi 20:30 a 22:30, ale v upravenom režime medzi 19. a 21. hodinou.
Od tejto zmeny už Doma žiadna večerná telenovela nevyskočila a nedarí sa to ani tej súčasnej.
Príbeh našej rodiny sa pri svojom premiérovom večernom vysielaní pohybuje len na priemerných až podpriemerných podieloch na trhu na úrovni okolo 2 – 3 % v obchodnej skupine, v niektorých prípadoch padá dokonca aj pod 2 %.
Doma sa už dlhšie orientuje skôr na denné pásmo, v ktorom by sa telenovele s reprízami malo dariť o niečo viac. Výkony by sa mali častejšie hýbať okolo 3 – 5 %, reprízuje sa však v skorých hodinách už od 11:00.
Vlažné výkony Príbehu našej rodiny sú sklamaním o to viac, že sa na Doma vrátila predstaviteľka bývalých hitov z jej obrazovky. Hlavnú ženskú postavu Filiz v seriáli totiž stvárňuje Hazal Kaya, herecká hviezda ústredných hrdiniek telenoviel Feriha a Zakázaná láska.
Odvysiela 2. sériu?
Vyššia sledovanosť by televíziu potešila aj vzhľadom na to, že je Príbeh našej rodiny pomerne dlhou telenovelou.
V Turecku sa vysielala od roku 2017 až do 2019, pričom bola rozdelená do dvoch sérií. S tým diváci Doma nemajú najlepšiu skúsenosť – už viackrát stanica v prípade rozdelenia na série neodvysielala seriály plynule do konca, prípadne sa finále ani nedočkali.
Nekonečným príbehom je ukončenie Sily ženy, z ktorej televízia stále nepriniesla 3. sériu – diváci na ňu čakajú od konca roka 2019. Aj keď ju Markíza sľubovala nasadiť v priebehu roka 2020, dodnes ju neodvysielala.
Pri vysielaní Príbehu našej rodiny sa Doma aktuálne prehupla do druhej štvrtiny príbehu.
Tento týždeň ponúka 51. až 60. diel seriálu, telenovela ich v európskej distribúcii prinesie celkovo až okolo 200. To však v prípade uvedenia oboch sérií.
A tých by sa slovenskí diváci mali dočkať.
Markíza totiž podľa našich informácií zakúpila obe série Príbehu našej rodiny a plánuje ich odvysielať plynule za sebou.
Diváci by sa tak nemuseli obávať prerušenia príbehu v jeho polovici, Doma by s 2. sériou mala prísť počas marca. V prípade potvrdenia odvysiela naraz celý seriál a vyplní ním väčšinu jarnej vysielacej štruktúry.
Finišovať by s ním mala až na prelome mája a júna.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
