Aktuality
Mimoriadne dlhá volebná noc Slovákov zaujímala: Markíza, Jednotka aj TA3 bodovali!
Výrazne spomalené zverejňovanie predbežných výsledkov natiahlo volebnú noc televízií.
Parlamentné voľby 2016 sa stali, pochopiteľne, najočakávanejšou sobotnou udalosťou aj na poli slovenských televízií, ktoré už pred uzatvorením volebných miestností odštartovali nočné volebné vysielanie.
Markíza, RTVS aj TA3 sa museli popasovať s nečakaným zásadným omeškaním zverejňovania priebežných výsledkov Štatistickým úradom, ktorý mal priniesť pre tieto voľby vylepšený systém, no namiesto došlo k veľkému naťahovaniu. Namiesto zverejnenia prvých čísel po 22:30 sa výsledky z prvých sčítaných okrskov začali objavovať až okolo polnoci. Televízie tak museli naťahovať svoje vysielania.
To najsledovanejšie jasne ponúkla Markíza, ktorá bola počas volebnej noci aj mimo sledovanosti výrazným médiom. Podarilo sa jej to vďaka exkluzívnemu exit pollu, ktorý pre ňu pripravila agentúra Focus a citovali ho ostatné médiá. Vďaka týmto prvým výsledkom na vzorke približne až 20 000 Slovákov mali médiá dve hodiny do zverejňovania prvých reálnych čísel s čím operovať. Ako sa nakoniec ukázalo, exit poll dokázal značne presne odhadnúť správanie voličov.
Volebnú noc na Markíze malo v priemere až do skorých ranných hodín sledovať v komerčnej cieľovke až 6,7 % divákov s vysokým podielom 33,1 %. V čase zverejnenia exit pollu po 22-hej bola Markíza mimoriadne sledovaná, keď sa mala ťahať k okoliu 14 ratingov. Po prvom brejku a pochopiteľne s pribúdajúcimi hodinami klesala. Celkovo malo jej diskusiu priemerne sledovať vyše 350-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Vysoko sa dostala aj Jednotka so svojím špeciálne pripraveným štúdiom pre Voľby 2016. Celé jej nočné vysielanie malo sledovať priemerne menej než 230-tisíc divákov pri podieli 19,5 % (12+), v komerčnej cieľovke dosiahla RTVS 3 ratingy s podielom 14,9 %. TA3 ponúkla najdlhšie vysielanie počas volebnej noci, v priemere ho sledovalo takmer 140-tisíc divákov pri podieli až 11,7 % (12+), v 12 – 54 dosiahlo rating 1,7 % s podielom až 8,4 %. Spravodajská televízia je už tradične pri mimoriadnych okamihoch vysoko.