Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Mesačník Zdravie s najvýraznejšími zmenami v histórii! Redizajnuje od júla (foto)

Mesačník Zdravie prechádza od júlového čísla výraznými zmenami.

Mesačník Zdravie predstavuje dosiaľ najvýraznejšiu zmenu v jeho 72 ročnej histórii. Prichádza s ňou od najbližšieho júlového čísla, ktoré je v predaji oddnes, stredy 22. júna.

„Redizajnovaný časopis nesie myšlienku, že Zdravie je len jedno a je podčiarknuté odborníkmi, pričom podčiarknutie je aj súčasťou nového loga a filozofie titulu, ktorý je garantovaný odborníkmi,“ uvádza vydavateľstvo News and Media Holding, a. s., ktorý časopis vydáva. Zmena je podľa vlastných slov vydavateľstva dosiaľ najväčšia v histórii Zdravia: „Časopis vychádza už 72 rokov a menil svoj dizajn už viackrát, vždy podľa doby, no nikdy nie tak komplexne a profesionálne ako teraz.“

Zmena vizuálu Zdravia mala vo vydavateľstve patriacom pod Pentu vysokú prioritu: „Redizajn rešpektoval pôvod titulu aj stabilnú čitateľskú základňu. Podarilo sa ho oživiť, usporiadať a dať mu zrozumiteľnú navigáciu po obsahovej stránke článkov.“ Nový dizajn má intuitívne navigovať čitateľov po hlavných článkoch, ale aj doplnkových informáciách, radách či pravidelných rubrikách.

V súvislosti s redizajnom pribudol claim Podčiarknuté odborníkmi, ktorý vzišiel z nového konceptu a je prepojený s logom. „To sa premietlo do vizuálneho podčiarknutia nového logotypu a tento prvok sa osvedčil aj vo vnútornom layoute,“ uvádza v správe vydavateľstvo.

Zmenou prešiel aj papier z lesklého na matný kvôli lepšej čitateľnosti napríklad na slnku. Cena titulu sa nemení, ostáva vo výške 1,69 €.

Pod nové Zdravie sa podpísal Martin Mistrík zo štúdia Zelená lúka, ktorý získal Cenu za komunikačný dizajn v súťaži Národná cena za dizajn 2016 za publikáciu Cvernovka. „Krásne na tak komplexnom redizajne časopisu bolo ponorenie sa hlboko do archívnych ročníkov, odkiaľ napríklad opäť na svetlo sveta vzišiel prvok pôvodného logotypu zo 60-tych rokov, slniečko. Verím, že nová grafika tak prispeje k ešte pozitívnejšiemu prístupu stálych, ale aj nových čitateľov,“ povedal Mistrík.

 „Keby som mala použiť slovník plastických chirurgov, tak sme príjemne omladli, ale nestratili pekné vrásky smiechu a múdrosti, ktoré k Zdraviu patria,“ povedala šéfredaktorka Zdravia Veronika Daničová. „Je to pre nás jeden z najstrategickejších redizajnov a tak sme k nemu aj pristupovali. Otestovali sme ho v prieskumoch, z ktorých sme pri finálnych úpravách redizajnu čerpali,“ povedal marketingový riaditeľ News and Media Holding Jindřich Staněk.

Nová titulka Mesačníka Zdravie
Nová titulka mesačníka Zdravie

Predchádzajúci dizajn titulky

zdravie april 2016

Čítať viac...
Nahor