Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Matthias Settele poodhalil karty, nepovedal však všetko

Nový šéf Markíz poskytol slovenským médiám prvé rozhovory, ktorých hlavnou úlohou bolo ukľudniť trh. Informácie o zlom hospodárskom výsledku CME, ktorý priznala samotná televízna skupina, rovírili mediálne hladiny na Slovensku i v Česku. Nova a Markíza patrili k televíziám, ktoré skupine prinášali vždy zisk. To sa však zmenilo a obe televízie sa dostali do výraznej straty. A tú budú musieť v najbližšom období vymazať a svoje vysielanie i obchodnú politiku nastaviť tak, aby zisk opäť prinášali.

Čo vlastne Matthias Settele prezradil? Potvrdil informácie, že televízia nie je v dobrej finančnej kondícii a to bol aj dôvod na personálne zmeny, ktoré sa v Markíze udiali. Nový majiteľ nemohol akceptovať skutočnosť, že Markíze stúpa sledovanosť a klesajú zisky. A posledný rok sa dostala dokonca do výraznej straty. „Nie, že nie sú také dobré, tento rok nie sú žiadne. To je rozdiel. Keby to nebolo tak dobré, poviete si, v poriadku, sú lepšie a sú horšie roky. Ale ak nie sú zisky žiadne, akcionári sa právom pýtajú, ako je možné, že líder na televíznom trhu nevytvára žiadny zisk,“ povedal o hospodárení televízie v rozhovore pre denník SME. „Príjmy Markízy klesajú tretí rok po sebe… Nemôžeme však byť lídrom na televíznom trhu a pritom vyrábať stratu,“ povedal  v rozhovore pre denník Nový čas. Jeho úlohou teda nie je zvyšovanie sledovanosti, ako sme toho boli svedkami „za každú cenu“ v posledných rokoch, ale nastaviť efektívne fungovanie televízie, aby vďaka dostatočnej sledovanosti a postaveniu na trhu prinášala zisk. Z priamo nevypovedaného vyplýva, že televízna vojna o čísla sledovanosti už nemusí byť taká ostrá.

Settele pre médiá potvrdil, že Markíza si zachová všetky úspešné projekty, menoval Búrlivé víno, Chlapi neplačú, spokojnosť vyjadril s Farmou (netvrdil však, že bude pokračovať), potvrdil investíciu do seriálovej novinky Doktori. Rovnako potvrdil, že televízia bude vysielať olympijský hokej. Ostane Teleráno, Reflex. Zároveň však potvrdil, že výroba týchto relácii musí byť efektívnejšia a ak vo vysielaní zostanú, zrejme s efektívnejším rozpočtom, ako tomu bolo doteraz. Šetriť sa bude v Televíznych novinách, v Teleráne i Reflexe, ale aj v pôvodonej tvorbe. Markíza totiž, podľa informácií z trhu, platila za obdobné relácie viac, ako konkurencia.

Generálny riaditeľ Markízy sa vrátil aj k téme relácie Modré z neba, kde priznal, že rokovania neboli a nie sú ľahké a aj keď relácia možno nezmizne z obrazoviek, vysielať sa bude určite v inom objeme a s iným rozpočtom. Do veľkých televíznych investícií sa asi púšťať v budúcom roku nebude, o Hlase Česko Slovenska nepadla ani zmienka. Televízia zatiaľ nehľadá spevákov, ale ľudí do kuchárskej show, kde už vyhlásila casting. Potvrdzujú sa tak opäť naše informácie, ktoré sme priniesli už pred časom.

Čítajte aj: Na Markíze sa nebude v novej sezóne spievať, bude sa opäť variť

Na nového šéfa Markízy nečaká ľahká úloha. Zdá sa však, že v rozhodnutiach je rázny a má presné úlohy od nových majiteľov televízie, ktoré chce ako skúsený manager naplniť. Prvý radikálny krok už urobil – zrušil stanicu Fooor. Nepopulárne kroky však pokračujú znižovaním rozpočtov relácií a prepúšťaním, ktoré potvrdila aj samotná CME. Nie sú to populárne opatrenia, ale všetky na prospech efektívneho fungovania televíznej skupiny. V rozhovoroch pre slovenské médiá Settele neprezradil všetko, ale naznačil dosť. A potvrdil všetky informácie o tom, že skupina Markíza nehospodárila dobre a vysokú sledovanosť dosiahla iba neprimerane veľkými investíciami, ktoré sa jej nevrátili. Rok 2014 ukáže, či sa novému majiteľovi a novej politike nového šéfa Markízy podarí tento trend zvrátiť. Má na to všetky prepoklady.

foto: atmedia.at

 

Čítať viac...
Nahor