Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Matovič v Televíznych novinách opäť s rekordom! Spravodajstvá znovu rastú, atakovali dva milióny

Premiér si zvyká medzi hlavnými spravodajstvami ohlasovať novinky miesto verejnoprávnej RTVS na Markíze, lákať ho môžu rekordy.

Napriek tomu, že Markíza ako jediná z veľkej televíznej trojky nie je dostupná celej populácii, keď v roku 2017 opustila bezplatnú anténu, sa premiér Igor Matovič už trikrát po sebe rozhodol pre živý štúdiový rozhovor priamo vo večerných Televíznych novinách.

Pravidelne šlo o dni, kedy sa v krajine rozhodovalo o nových obmedzeniach v súvislosti s eskalujúcou krízou koronavírusu.

Kým celá populácia sa k rozhovoru v Televíznych novinách dostať nemohla, zakaždým sa ale spravodajstvo Markízy stalo jasne najsledovanejším v daný večer.

Prvú návštevu premiéra v pondelok 28. septembra si pozrelo 711-tisíc divákov, druhú hneď v stredu 30. septembra 674-tisíc divákov.

Bežne sa sledovanosť Televíznych novín hýbe medzi 500 až 600-tisíc divákmi. Denne bývajú vyrovnané s konkurenčnými Novinami Joj, ktoré dosahujú rovnaké výkony a s Televíznymi novinami si striedajú vedúcu pozíciu.

Práve Joj a verejnoprávna RTVS sú súčasťou aj bezplatného DVB-T a sú tak dostupné celej populácii. Sledovanosť Správ RTVS je z hlavnej spravodajskej trojky síce najnižšia, verejnoprávna televízia však v mimoriadnych situáciách dokáže dosahovať výkony bez limitov voči komerčných staniciam.

Matovič prišiel do Televíznych novín aj po tretíkrát túto nedeľu 11. októbra. V tento deň zasadal Ústredný krízový štáb, ktorý rozhodol o ďalšom sprísnení opatrení, ktoré majú byť poslednou záchranou brzdou pred uzavretím krajiny.

Ďalšia účasť premiéra priniesla Televíznym novinám nový jesenný rekord, keď si ich pozrelo 725-tisíc divákov. Práve tieto čísla môžu Matoviča lákať k účasti práve u televízneho lídra.

Celkovo sa v nedeľu sledovanosť hlavných spravodajstiev priblížila už k hranici 2 miliónom divákov.

Správy RTVS si pozrelo 471-tisíc divákov a taktiež značne porástli, Noviny Joj sledovalo 617-tisíc divákov, rovnako dosiahli oproti bežným dňom nadpriemer. Hlavné správy TA3 k tomu sledovalo 138-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor