Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza začala prezentovať svoju sledovanosť po svojom: Od tradičných čísel sa líši radikálne!

Televízia prezentuje výsledky vo vlastnej cieľovej skupine, výrazne navyšuje výkony jej programov.

Televízie sa pravidelne snažia o čo najoptimistickejšie prezentovanie výsledkov a často si k tomu dopomáhajú výberom, v danom momente, najsilnejších cieľových skupín. Popri širokej skupine 12 – 54 či univerzálnej cieľovke 12+, na ktorú už komerčné televízie necielia, vídame zverejňovanie výkonov programov či samotných televízií v rôznych vekových kategóriách, rozdelených aj podľa pohlavia, či na základe demografického rozdelenia, prípade vzdelania.

Markíza vo svojich aktuálnych reklamných materiáloch prišla s novou skupinou, s ktorou televízie dosiaľ v oficiálnych výstupoch nepracovali. Televízny líder vyšpecifikoval vlastnú cieľovku, konkrétne „publikum slovenských staníc“ v skupine 12 – 54. V nej prezentuje podiel na trhu svojich programov. Táto cieľovka znamená, že Markíza neprináša výsledky v kontexte celého trhu, ale len staníc, ktoré si sama určila. Ktoré stanice do „publika slovenských staníc“ presne ráta, nešpecifikuje. Základom však je, že túto skupinu okliešťuje o maďarské, české, nemecké či ďalšie zahraničné kanály, ktoré sú na Slovensku populárne. Rozhodne do vlastnej cieľovky zarátava minimálne všetky stanice Markíza Group, Joj Group a skupiny RTVS.

Dôvodom vlastnej cieľovej skupiny Markízy sú značne efektnejšie čísla. V prípade Tvoja tvár znie povedome Markíza svojich klientov informovala, že u „publika slovenských staníc“ dosiahla prvá séria priemerný podiel až 55 %. V tradičnom meraní dosiahla šou u slovenského publika priemerný podiel 41,35 %, píšu Stratégie.

Televízia zverejnila vo vlastnej optike aj priemerný podiel prvých častí druhej série, konkrétne prvým trom vydaniam pripísala priemerný podiel až 46,5 %. V bežnom meraní, s ktorým televízie zakaždým pracujú, to bolo 34,3 %. Všetky údaje sú udávané v skupine 12 – 54.

Markíza takto sprezentovala aj výsledky šou Hlas Česko Slovenska, ktorá sa budúci rok vráti s tretím ročníkom. O miesto v roku 2017 sa podelí práve s Tvojou tvárou. Televízia uvádza, že prvá séria speváckej súťaže dosiahla v cieľovej skupine 12 – 54 u „publika slovenských staníc“ priemerný podiel 42,6 %. Aj tomuto programu pomohla, v tradičnom meraní to bolo 34,1 %. Značne krajšie vyzerali aj čísla druhej série šou, kým Markíza uvádza podiel 36,3 %, druhý Hlas najmä s pribúdajúcimi týždňami padal, priemerne uhral iba 26,4 %.

Televízia vo vlastnom meradle uviedla výkony aj ďalších programov. Pri dosiaľ jednej odvysielanej epizóde novej skeč šou Kávomat – Miestny úrad Hodrušany uviedla, že šou dosiahla v spomínanej cieľovke podiel až 46,9 %. Novinke, na ktorú bude chcieť Markíza nalákať klientov, poriadne prilepšila, ako je známe, pri štarte v tradičnej cieľovke 12 – 54 uhrala share 29,6 %. V prípade Televíznych novín zas Markíza uvádza za obdobie od začiatku roka 2016 do 22. septembra 2016 priemerný podiel 36 %. Správy v bežnom meraní pravidelne padajú pod tridsiatku, neraz aj hlbšie.

Zaujímavosťou je, že Markíza s vlastnou skupinou nepracuje ako s užšou cieľovkou, svoje výstupy sledovanosti na nej postavila globálne. Vlastný druh cieľovej skupiny vytiahla v brožúre pre klientov. Nakoľko sú pre zadávateľov reklamy tieto čísla relevantné, je otázne. Slovenské televízie súperia nielen medzi sebou ale aj s desiatkami až stovkou ďalších staníc, ktoré sleduje rovnaké publikum.

Porovnanie výkonov programov Markízy
(nová cieľovka Markízy – publikum slovenských staníc v 12 – 54 / celkové čísla 12 – 54)

Tvoja tvár znie povedome, 1. séria – 55 % / 41,35 %
Tvoja tvár znie povedome, 2. séria (priemer prvých 3 častí) – 46,5 % / 34,3 %
Hlas Česko Slovenska, 1. séria – 42,6 % / 34,1 %
Hlas Česko Slovenska, 2. séria – 36,3 % / 26,4 %

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor