Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Viete prví

Markíza vráti reality šou Big Brother už čoskoro! Vieme, či ju nasadí do televízie

Televízny líder v jednej sezóne ponúkne až tri súťažné reality šou. Vracia sa k jednej z najväčších vôbec.

Big Brother sa definitívne vracia.

V roku 2005 zažili na Slovensku krátky televízny boom kontajnerové reality šou, ktoré už v tom čase valcovali obrazovky v rôznych krajinách sveta.

Markíza najprv na jar uviedla vlastnú a vôbec prvú kontajnerovú reality šou u nás Mojsejovci, po ktorej siahla po najznámejšom svetovom formáte Big Brother.

Kým Mojsejovci lámali rekordy sledovanosti, Big Brother skončil sklamaním. V rovnakom čase totiž s podobným formátom prišla Jojka, ktorá adaptovala maďarský klon Big Brothera Való Világ pod názvom Vyvolení. Pre Joj sú dodnes najúspešnejšou reality šou v histórii jej vysielania.

Nová vlna

Vlna kontajnerových šou skončila na Slovensku v roku 2006, no vo svete zažívajú obdobné programy opäť boom.

Priestor dostávajú viaceré sociálne experimenty, či už postavené na prítomnosti umelej inteligencie alebo exotickom prostredí.

Dodnes sa rovnako vo viacerých krajinách udržal aj Big Brother ako matka všetkých reality šou, ktorá prešla za takmer 25 rokov existencie vlnou zmien v snahe držať krok s dobou.

Po viac ako 18 rokoch od uvedenia na Slovensku Markíza verí, že dozrel čas na návrat „Veľkého brata“ a na jeho uvedenie úplne novej generácii divákov.

Najsledovanejšia televízia sa otvorene vydala cestou budovania silnej základne medzi mladou skupinou divákov, pre ktorú spoločne so sesterskou Novou pripravuje čoraz viac reality šou. Prioritou sa pre ňu stáva ich uvedenie na platenej platforme Voyo, ktorá je v niektorých prípadoch pre Markízu a Novu dôležitejšia ako televízne vysielanie.

Príkladom je napríklad reality zoznamka Ruža pre nevestu, ktorá v televízii vo väčšine vysielania nezaznamenala úspech, no na Voyo šlo podľa Markízy o najúspešnejší projekt v histórii slovenského Voyo.

Pre platenú platformu napríklad nakrúca reality šou Love Island, z ktorej túto jeseň ponúka s Novou už tretiu sériu. Na Voyo sa v rámci Slovenska presunula aj nákladná dobrodružná šou Survivor v jej druhej federálnej sérii.

Naopak, primárne pre Markízu nakrúca Markíza reality šou Farma, ktorá však pomáha televízii udržiavať aj predplatiteľov na platforme.

Kedy odštartuje Big Brother

Ešte tento rok sa k týmto formátom pridá aj Big Brother.

Markíza návrat reality legendy potvrdila už skôr, pričom televízia plánuje predstaviť jej modernú verziu.

„Podstata šou Big Brother sa dnes premieta do nespočetného množstva ďalších formátov po celom svete, pričom samotný formát Big Brother aktuálne prežíva hneď v niekoľkých teritóriách svoje znovuzrodenie. Na český a slovenský trh tak prinášame novú generáciu tohto programu, ktorý nikdy nebol viac relevantný, než v súčasnosti, keď sociálne siete zásadne zmenili spôsob vnímania súkromia. Naša verzia Big Brother prinesie nové prvky šou a veríme, že bude diváčky a divákov baviť,“ povedala pred časom programová riaditeľka skupiny Markíza a skupiny Nova Silvia Majeská.

Televízia súťažiacich hľadá prostredníctvom prihlasovacieho formulára, hrať sa bude o nadpriemernú výhru 100 000 eur.

Markíza a Nova pritom skutočne plánujú reality šou vrátiť v netradičnom čase. 

Jesenné televízne formáty sa zvyknú rozbiehať počas septembra či októbra, výnimkou sú skôr krátke projekty spravidla vysielané jedenkrát do týždňa, ktoré sa do vysielania dostávajú aj neskôr.

Big Brother však ako denná reality šou podľa našich informácií odštartuje až v polovici novembra, a teda približne mesiac pred vianočnými sviatkami.

Pri prvom vysielaní v roku 2005 ťahala Markíza „Veľkého brata“ od septembra do decembra. V Spojených štátoch amerických sa šou dlhoročne vysiela spravidla tri mesiace.

Pôjde aj do televízie?

Formát Big Brother vyťahujú televízie primárne na Voyo ako okamžitého nástupcu po skončení tretej série Love Island.

Markíza a Nova sa tak snažia zaplniť na Voyo pravidelnými reality šou čo najviac mesiacov v roku a nedovoliť tak predplatiteľom opustiť platformu a zrušiť predplatné. Práve preto obe stanice realizujú reality projekty už v každej sezóne.

Markíza pri potvrdení návratu Big Brothera nechcela upresniť, či sa objaví aj na televíznej obrazovke.

Slovenský líder však podľa našich informácií pôjde s Big Brotherom aj do televízie, no obsadí ním skôr nočné vysielacie časy.

„Veľký brat“ by sa tak mohol vysielať v podobných dňoch a slotoch ako Love Island.

Ten Markíza uvádza aj na obrazovke, avšak mimo väčšej pozornosti divákov v utorky, stredy, štvrtky a nedele po 23. hodine a v piatky až okolo 1. hodiny ráno. Reality šou vyrábané primárne na Voyo sú tak pre televíziu skôr výplňou vysielania.

O reality šou Big Brother

Reality šou Big Brother sa prvýkrát dostala na obrazovky v roku 1999 v Holandsku a následne ju adaptovali televízie po celom svete. Názov je inšpirovaný Veľkým bratom z románu Georgea Orwella s názvom 1984.

Princípom hry je, že súťažiaci spoločne žijú v dome, ktorý je izolovaný od okolitého sveta. Spolubývajúci sú počas svojho pobytu v dome nepretržite sledovaní televíznymi kamerami aj osobnými zvukovými mikrofónmi.

V priebehu súťaže sú vyraďovaní (obvykle každý týždeň), kým nezostane len jeden víťaz, ktorý si odnesie finančnú odmenu. „Veľký brat“ testuje dôležité vlastnosti obyvateľov domu – ich bystrosť, odhodlanie, rozvahu, či pevnú vôľu, jednoducho všetko to, čo majú v hlave aj vo svojom vnútri. Aj v tom je jeho jedinečnosť v porovnaní s inými reality šou.

Čítať viac...
Nahor