Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza začala odpočítavať čas do konca reklamy! Môže tým nahnevať klientov

Týmto krokom môže líder znehodnotiť investície inzerentov.

Ďalšou novinkou sa Markíza pokúša udržať divákov pri jej obrazovke. Po tom, čo v minulosti začala odpočítavať sekundy do konca self bloku a divákov tak upokojiť, že ich program bude pokračovať už o malú chvíľu, teraz s podobným krokom prichádza dokonca v reklamných brejkoch.

Novinku zavádza Markíza v čase, kedy nemálo pracuje s každou minútou vo večernom prime-time, hrá sa s brejkami v Televíznych novinách, posúva štart Búrlivého vína či programu po dennom seriáli. Problém so stratou divákov pri programoch začínajúcich po 21:30 (v súčasnosti už 21:45) už líder vyriešil, teraz sa zameral na ďalšie miesto, kde mu nemalá časť divákov odchádza.

Deje sa tak v slote, kedy Markíza končí svoje Televízne noviny a diváci prepínajú na Joj, ktorá svoje hlavné správy ťahá približne do 20:10. V tomto čase Noviny naberajú divákov a späť k lídrovi sa časť z nich vracia až po skončení správ. Medzi Televíznymi novinami a Športovými novinami (na pár výnimiek) k tomu beží brejk a líder sa aktuálne snaží presvedčiť divákov, že prepínať je zbytočné.

Markíza svoje správy v súčasnosti vysiela prakticky už celú hodinu, keď napríklad včera ich ukončila necelé štyri minúty pred ôsmou. Po nich zaradila presne trojminútový brejk a o tom, že bude trvať 180 sekúnd, informovala aj divákov časomierou, ktorá odpočítavala čas do konca reklamy.

markiza casomiera reklama 2

Kým z pohľadu diváka ide určite o pridanú hodnotu, je tu dôvod, prečo sa televízie k tomuto kroku neuchýlili už dávno. Z pohľadu klientov môže byť táto časomiera neprijateľná hneď z dvoch dôvodov. Tým prvým je fakt, že okrem loga stanice prekrýva plochu reklamného spotu ďalší prvok, ktorý so zaplatenou reklamou nesúvisí, pričom v tomto prípade ide o marketingový nástroj samotnej stanice.

Druhý dôvod je vážnejší. Kým televízia sa na časomieru môže pozerať ako na psychologickú pomôcku, ktorým chce udržať diváka pri obrazovke, klienti, ktorých inzercia je umiestnená najmä v úvodných 3/4 brejku, to môžu vidieť inak. Ak divák vie, že má 3 minúty na to, aby prebehol po iných staniciach a nezmeškal začiatok programu, na ktorý čaká, prečo by tento fakt nevyužil? Časomiera môže v tomto prípade znehodnotiť investíciu inzerentov, ktorých spoty môžu ísť v neatraktívnom čase, nakoľko do konca brejku je ešte dosť času. (Nemusí ísť rovno o prepínanie programu, ale aj o iné spôsoby, pri ktorých diváci reklame nevenujú pozornosť.) V tomto prípade televízia ani nenúti tých divákov, ktorí bežne na reklamy prepínajú, priebežne sa k nej vrátiť pre kontrolu, či už program nezačal.

Markíza časomieru používa približne týždeň a len v brejku medzi Televíznymi novinami a Športovými novinami, kde dochádza k dočasnému úbytku divákov.
Oslovili sme viacerých klientov televízie s otázkou, či im časomiera neprekáža.

Novinku v minulosti zaviedla aj Joj, keď začala zavádzať krátky brejk. Vysiela v ňom spravidla len 2 – 3 spoty, pričom divákom priamo hovorí, koľko reklám sa v krátkom brejku objaví. Aj tento krok má za úlohu udržať diváka pri obrazovke a nedovoliť mu siahnuť po ovládači. Zároveň sú spoty v takejto reklamnej prestávke aj drahšie.

Dĺžku reklamného pásma tiež diváci vedia odhadnúť v prípade, že televízie nasadzujú brejky medzi dva programy, čo už je dnes mimo spravodajského pásma po zmene legislatívy menej bežné. Pomáha k tomu minutáž, ktorú televízie udávajú na konci programov. Tá prezrádza, o koľko minút začne ďalší program.

šéfredaktor Mediaboom.sk

Čítať viac...
Nahor