Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: UEFA

Sledovanosť

Markíza s futbalom prepisovala rekordy: Tohtoročné Euro sledovanejšie ako na RTVS!

Markíze sa podarilo k futbalovému Euru prilákať viac pravidelných divákov ako v minulosti verejnoprávnej televízii.

Po májových Majstrovstvách sveta v hokeji, ktoré zažili najsledovanejší ročník za niekoľko rokov, sa z rekordov teší aj európsky futbalový šampionát.

EURO sa od roku 2024 presunulo z obrazoviek niekdajšej verejnoprávnej RTVS na komerčnú Markízu, ktorá si s turnajom pripísala nemalé úspechy. Sledovanosť zápasov na jej obrazovke bola mnohokrát výrazne vyššia než pred tromi rokmi, kedy sa Majstrovstvá Európy vo futbale konali naposledy ešte na obrazovke Jednotky RTVS.

Zároveň šlo o prvý ročník Eura, ktorého prenosy si väčšina divákov našla už len na slovenskej obrazovke.

Zápasy Slovenska sledovanejšie

Markíza k futbalu lákala viac divákov už v základnej časti.

Príkladom sú zápasy slovenského výberu, ktoré v roku 2021 na Jednotke sledovalo najčastejšie okolo pol milióna divákov. Najsledovanejší polčas celého Eura 2024 dosiahol úroveň 670-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a rating 14,5 % v obchodnej skupine.

Na Markíze sa tri zápasy Slovenska v základnej časti Eura 2024 v priemernej sledovanosti pohybovali od 500 až cez 700-tisíc divákov v univerzálnom publiku, pričom postup našej reprezentácie do osemfinále vystrelilo sledovanosť ešte vyššie.

Prvý polčas vyraďovacieho duelu s Anglickom sledovalo 761-tisíc divákov a bol druhým najsledovanejším na celom turnaji. Druhý polčas už atakoval milión divákov v univerzálnej skupine a v obchodnej cieľovke trhol rekord ročníka ratingom 17,6 %. Zvyšné polčasy slovenských zápasov sa hýbali od 9 cez 13 %.

Viac divákov prilákali aj finálové zápasy

Futbalové Euro bolo na Markíze sledovanejšie aj v záverečnej fáze.

Dva semifinálové zápasy sa v roku 2021 na Jednotke hýbali v obchodnej cieľovke na ratingoch okolo 6 – 8 %, v celkovom publiku RTVS lákala v priemere okolo 400-tisíc divákov. V roku 2024 sa na Markíze obe semifinále v obchodnej cieľovke prehupli vždy cez ratingových 8 %, najvyššie prekonali hranicu 10 %. V univerzálnej cieľovke boli pravidelne vyššie nad 400-tisíc divákmi a prekonali aj polmiliónovú hranicu.

Samotné finále Eura 2024 bolo najsledovanejším zápasom turnaja s výnimkou osemfinálového stretnutia s účasťou Slovenska.

Duel víťazného Španielska proti Anglicku, ktorý sa rozhodol v riadnom hracom čase výsledkom 2:1, sa podľa našich informácií hýbal v oboch polčasoch na úrovni okolo 700-tisíc divákov, pričom v druhom polčase mal doťahovať aj priemernú hranicu 800-tisíc divákov.

V samotných polčasoch mala futbal sledovať približne polovica divákov pri obrazovke.

V obchodnej cieľovke sa finálový zápas v roku 2024 dvíhal od 12 ratingov až cez 14 %, podiel na trhu v druhom polčase prekročil päťdesiatpercentnú hranicu.

Finále Eura 2021, v ktorom Taliansko porazilo Anglicko až na penalty, sledovalo na Jednotke priemerne okolo 650-tisíc divákov. V obchodnej cieľovke sa ratingy celej hry až do pokutových kopov hýbali okolo 11 – 12 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor