Aktuality
Markíza reaguje na kritiku zmeny času Búrlivého vína: Vyhoveli sme divákom, seriál rastie! Diváci však ubudli
Televízia sa pri náhlej zmene vysielacieho času Búrlivého vína odkázala na divákov, ktorí však zmenu kritizujú.
Búrlivé víno čaká tretí týždeň v novom letnom nastavení. Po tom, čo sa malo stať prázdninovým ťahákom Markízy, skončilo v neskorších hodinách, kde vysielané v dvoch častiach za sebou trvá až do neskorej polnoci.
Práve to sa mnohým divákov nepáči. Kým seriál rozpozerajú ešte pred desiatou, mnohí do jeho konca zaspia či jednoducho vypnú televízor a idú do postele. Tento fakt sa, prirodzene, odráža aj na sledovanosti, keď tradične ratingy televízií s blížiacou sa nocou postupne klesajú.
Markíza zmenu nasadenia Búrlivého vína argumentuje tým, že zareagovala na divácky dopyt. „Vyhoveli sme požiadavkám viacerých divákov, čo sa odzrkadlilo aj v pozitívnom vývoji podielu na trhu v neskoršom čase,“ vyjadril sa pre Pluska.sk riaditeľ PR a marketingu Markízy, Michal Borec. Faktom je, že seriál priemerne v podieli na trhu skutočne rástol, aj to najmä v prípade neskoršej epizódy vysielanej o 23. hodine. Pri presune programu do hlbšieho času ide ale o prirodzený jav, nakoľko v neskorších hodinách je pri obrazovke menej divákov.
Celkovo Búrlivému vínu diváci nepribudli, naopak, ustálilo sa skôr na spodných hodnotách, ktoré v ratingu vykazovalo pred presunom z 20:30. Z doterajšej trojice dní, keď začínalo o 21:40, si najlepšie viedlo ostatný štvrtok, kde narástlo s ratingom cez 4 a 3 % s podielmi nad 16 a 20 %. Dni predtým sa mu nedarilo, najvyššie dosiahlo rating 3,5 %, najmenej len 2,5 %. Podiel prvej časti sa hýbal len okolo 11 a pod 13 %, čo zlepšenie nepredstavovalo, časť končiaca o polnoci vykázala podiely okolo 16 – 17 %. Pred zmenou sa seriál najvyššie hýbal nad 4 ratingami, v najhorších dňoch bol okolo alebo pod 3,5 %. Podielovo bol hlboko na úrovni okolo 12 – 14 %.
Tých divákov, ktorí pre neskorý čas už seriál nepozerajú, či ho nedopozerajú, odkazuje Markíza na archív, kde sú nové epizódy Búrlivého vína dostupné zadarmo. „Všetci diváci si môžu epizódy, ktoré zmeškali, pozrieť vo videoarchíve,“ odpovedal Borec.