Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Markíza prehlbuje televízny prepadák: Reality šou skončili úplnou pohromou!

Televízii sa už tak podpriemerné programy prepadli ešte viac. Do ďalšieho roka môže meniť stratégiu.

Suverénna televízna jednotka nachádza počas jesennej sezóny prvé trhliny vo svojom programe.

Kým vo väčšine týždňa bez zaváhania valcujú obrazovky Dunaj či Sľub, napriek reprízam stále dominuje reality šou Na nože a krátky prepad zvrátila aj šou Možné je všetko, ďalšie večery sú pre ňu problémom.

Sklamaním je pondelňajší seriál V zovretí, ktorý sa jej neujal ako prvý zo štvorice dramatických uzavretých seriálov, no ešte slabšie výsledky v prime-time dosahuje Farma. Tá pritom už tretí rok obsadzuje hlavný vysielací čas až dvakrát do týždňa.

Markíza otvorene priznala, že tento rok už naplno pociťuje trend preklápania divákov reality šou od klasického vysielania k plateným platformám.

Kým na obrazovke totiž 17. séria Farmy zažíva najhoršie čísla od štartu, na Voyo Markíza ohlásila rekordne sledovaný ročník, ktorý si v prvom mesiaci zapínala polovica všetkých predplatiteľov. Oproti roku 2023 sa mal počet divákov sledujúcich Farmu cez Voyo prakticky zdvojnásobiť.

Televízia však plánuje pokračovať v zavedenom modeli vysielania Farmy i naďalej.

Na Voyo ju môžu predplatitelia sledovať s jednodňovým predstihom oproti televíznemu vysielaniu, vďaka čomu poznajú všetky detaily, vrátanie mien sluhov, duelantov či vypadnutých vopred. Tie sa šíria po internete skôr, ako sú epizódy odvysielané v televízii.

Atraktívny duel najslabší od štartu

Ani to Farme na veľkej obrazovke nepomáha, pričom ostatne už prepadla najhlbšie od štartu tejto série.

Napriek tomu, že sa v nedeľňajšom dueli do ohrozenia dostala jedna z najvýraznejších súťažiacich Alena Domániková, mnohí diváci mohli pred vysielaním zachytiť, že napriek prehre v dueli nevypadla. Stala sa náhradníčkou za banditku Anabelle Fárovú, ktorá sa na statku zranila a zo súťaže odstúpila.

Motivácia sledovať dve a pol hodiny trvajúcu Farmu v nedeľnom prime-time tak bola otázna.

I to sa mohlo prejaviť na jej číslach, keď ostatný vyraďovací duel Farmy vybuchol dosiaľ najhorším výkonom pri ratingu 3 % s podielom na trhu menej ako 12 % v obchodnej skupine. Priemery Markízy sú až dvojnásobné.

Celkovo duel sledovalo priemerne necelých 230-tisíc divákov.

Farma na tom býva lepšie v piatkové večery, minulý týždeň tam zaznamenala podiel na trhu cez 16 %.

Bude tak otázne, aký model vysielania zvolí televízia pre rok 2026.

Budúci rok sa očakáva ďalšia 18. séria, pričom Markíze sa prestalo vyplácať dvojité nasadzovanie Farmy v prime-time. Nedarí sa jej najmä s duelmi vysielanými v nedeľu, ktoré dosahujú podpriemery dlhodobo.

Neuer stráca, Pečenie sa utrhlo

Jojka však zaváhanie Markízy nevyužila, keď jej vrcholiaca kriminálka Neuer dosiahla zatiaľ najnižší rating 4,9 % s podielom na trhu 16,5 % v obchodnej skupine. Klesla najmä v celkovom publiku, kde sa vzdialila tristotisícovej hranici s takmer 260-tisíc divákmi. Ide o druhý výraznejší pokles seriálu pred koncom.

Neuera čaká najbližšiu nedeľu posledný prípad, Joj už teraz má v zálohe novú kriminálku. Viac v článku.

 


Neuer na obrazovke končí! Poznáme ďalšie plány Joj, nakrútila novú kriminálku s OndríkomČítajte →

Oba programy deklasovala rodinná šou Pečie celé Slovensko, ktorá pokračuje v spanilej jazde pri ratingu 7,3 % a podiele na trhu 25,4 % v obchodnej skupine. Celkovo si štvrté vydanie 5. série pozrelo priemerne 454-tisíc divákov.

Nové bývanie programom nedele

Aj Pečie celé Slovensko ale ostalo prekvapené, keď aj s týmto výkonom našlo tesného premožiteľa.

Najväčším suverénom nedeľného vysielania sa totiž po čase znovu stalo podvečerné Nové bývanie na Jojke, ktoré predbehlo všetky programy na trhu s priemerne 458-tisíc divákmi. Na rozdiel od pekárskej šou sa vysiela i s reklamami.

V obchodnej cieľovke dosiahlo Nové bývanie rating na úrovni Pečie celé Slovensko, podielovo však v skoršom čase vystrelilo blízko k 28 %.

Prechádza si peklom

V tomto čase zažila Markíza ďalší tvrdý prepadák, keď jej rekordne vybuchla druhá nedeľná reality šou.

Od úplného štartu je pohromou v jej vysielaní česká kuchárska súťaž Hell’s Kitchen, ktorú napriek hlboko podpriemerným výkonom drží televízna jednotka v nedeľné podvečery.

Kým v niektorých týždňoch sa jej odmenila aspoň nazretím nad desaťpercentnú podielovú hranicu, tentokrát ju sklamala ďalším fiaskom pri podiele na trhu iba pod siedmimi percentami v obchodnej skupine.

Oproti Novému bývaniu takto Hell’s Kitchen dosiahlo len štvrtinový výkon a približne tretinový výkon oproti priemerom Markízy.

Podobnú výkonnosť dosahuje reality šou Behind the Fame na Joj, ktorá sa doposiaľ najvyššie dostala k siedmim percentám, a teda na polovičný výkon priemerov svojej televízie. Joj však rovnako ako Markíza pri Farme ohlásila rekordný úspech #BTF na streamovacej platforme Joj Play, kde si len prvý diel mala pozrieť takmer polovica všetkých predplatiteľov.

Čítať viac...
Nahor