Sledovanosť
Markíza po septembrovom sklamaní rastie: Zažíva najsilnejší týždeň, porazila aj futbal!
Televíznemu lídrovi nástup do jesene nevychádzal podľa predstáv, tento týždeň sa už dostáva na svoje očakávania.
Markíza sa od októbra vracia do formy. Napriek tomu, že veľké očakávania mala už od začiatku jesene, keď verila vo svoju výkonnosť na úrovni minuloročnej jesennej sezóny, za očakávaniami výrazne zaostávala.
Okrem Sestričiek, ktoré jej prvýkrát z troch sérií po nástupe nezačali v komerčnej cieľovke odskakovať od 8 ratingov a, naopak, prvýkrát klesali pod túto hranicu, poklesli aj Extrémne premeny a Horná Dolná skôr k hranici 7 %, sklamaním boli Oteckovia, ktorí vôbec prvý raz v histórii opustili podielovú hranicu 30 % a čoraz častejšie sa usádzali v okolí 25 %. Pod očakávaniami televízie bola aj Farma.
Viacero programov sa Markíze v uplynulom čase začalo dvíhať.
Mimo spravodajstiev jej už v komerčnej cieľovke najlepšie hrá seriál Pán profesor, ktorý patrí medzi najvydarenejšie seriály televízneho lídra vôbec. Okrem kvalitného spracovania a vydareného kastingu televízia dokázala podchytiť mladú cieľovku a dostať sa do jej sveta, pričom otvára aj citlivé témy, ktoré sú pre mladých divákov prínosom či pozitívnym vzorom. Posledne televízia otvorila aj tému detskej šikany spojenú s možnosťou priamej pomoci cez svoju nadáciu prezentovanej priamo vo vysielaní seriálu.
Pán profesor sa dva týždne po sebe dostal v komerčnej cieľovke na ratingových 9,2 %, v celkovom publiku sa hýbe okolo 400-tisíc divákov. U mladých divákov je tesne za ním nedeľné Dvaja na jedného, ktoré posledne uhralo 9 ratingov, v celkovom publiku šou posledne ju sledovalo 481-tisíc divákov.
Tento týždeň sa už Markíze dvihol aj stred týždňa. V utorok sa svoj najlepší jesenný výkon dosiahli Sestričky, ktoré prvý raz výraznejšie odskočili od ratingovej osmičky s výkonom 8,9 % a podielom 25,3 %. Dva týždne dozadu mali o vyše dva ratingy menej. V celkovom publiku sa aktuálne vyšvihli na pozíciu najsledovanejšieho večerného programu mimo spravodajských programov, keď ich sledovalo 491-tisíc divákov.
Úplne rovnako od októbra začali vyskakovať aj stredajšie Extrémne premeny, ktoré potvrdili výkon vyššie nad ratingovou osmičkou a najnovšie uhrali rovno 8,9 % s podielom 27,4 %, keď trvajú až do pol jedenástej. Ide o ešte väčší nárast, než aký zaznamenali v rozdiele dvoch týždňov Sestričky, keď poslednú septembrovú stredu uhrali Extrémne premeny rating 7,2 %. Celkovo si ich najnovšie tento týždeň pozrelo 445-tisíc divákov.
Posilniť tento týždeň dokázala taktiež Horná Dolná, a to napriek konkurencii atraktívneho futbalu na Jednotke. Kým ešte koncom septembra uhrávala ratingy nad 7 %, už minulý týždeň porástla k osmičke a najnovšie si pripísala rating 8,2 % s podielom 22,3 %. Celkovo ju videlo 364-tisíc divákov.
Porazilo pritom aj dôležitý semifinálový barážový kvalifikačný zápas Slovenska proti Írsku na futbalového EURO, ktorý sa hýbal na ratingoch okolo 7 %, viedol len v celkovom publiku s 395 a 373-tisíc divákmi po polčasoch, resp. druhý polčas aj s predĺžením a penaltami.
Markíze sa rovnako v ostatných dňoch prebudili aj Oteckovia. Oproti nedávnym výkonom napríklad tento štvrtok rástli aj takmer 10 podielových bodov a ratingovo dorovnali večernú Hornú Dolnú. Celý tento týždeň sa hýbu v tesnom okolí alebo nad podielovými 30 %, ratingovo sa ich výkony najčastejšie hýbali pod alebo nad 7 %.
Posilnenie sledovanosti si užíva aj Farma, ktorá túto stredu dosiahla vďaka neskoršiemu vysielaciemu času po Extrémnych premenách podiel už 32 %, v bežnom čase po 21:30 sa hýbe v okolí 23 či 24 %. Ratingovo ostáva v okolí 5 či 6 %, no práve tento štvrtok proti futbalu dokonca atakovala 7 %. Rastie najmä v piatky, kde šla s celovečerným Duelom taktiež prvýkrát k siedmimi percentám a dvíha sa tak na konci týždňa už o viac ako rating.
Markíza momentálne opäť bez problémov vedie. Joj sa v súčasnosti hlavné programy ako Inkognito alebo Prázdniny hýbu v okolí 5 – 6 ratingov, do okolia 5 % sa posledne dvakrát po sebe dostal vo štvrtok Nový život. Naopak, utorok je nateraz pre Joj najproblematickejším dňom, ostatne jej tam prepadol špeciál Novín s Igorom Matovičom s podielom len 8,3 %, Nový život odsunutý až za 21. hodinu prepadol na desiatke.
Najistejšie hrávajú Joj mimo správ filmy, ktoré aktuálne vysiela piatky a nedele. Na prvý raz jej výrazne uspela sobotná seriálová novinka Uhorčík s ratingom 9,2 %, naopak, presun na soboty do neskoršieho času nepomohol Zlatej maske, tá ostáva v prepadáku pod desiatkou aj naďalej.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %