Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíza po rokoch oživila kultové Áno, šéfe! Premiérové Na nože sa uviedlo vlažne

Markíza vôbec po prvýkrát odvysielala formát Áno, šéfe, po jedenástich rokoch vrátila na obrazovky slovenskú verziu s novým šéfkuchárom pod novým názvom.

Jedna z najznámejších kuchárskych reality šou na svete je opäť na Slovensku.

Markíza uplynulý rok siahla po licenčnom formáte Kitchen Nightmares, ktorý je na Slovensku dobre známy vďaka viacerým adaptáciám pod názvom Áno, šéfe.

Známa je slovenská verzia s Jaroslavom Žídekom, no ešte viac česká so Zdeňkom Pohlreichom či pôvodný originál s Gordonom Ramsayom. Dosiaľ sa všetky u nás známe verzie Áno, šéfe! vysielali na Jojke, ktorá aj v súčasnosti uvádza originál na menšej Joj Plus.

Markíza na začiatku februára predstavila vlastnú slovenskú verziu reality šou, ktorej dala nový názov Na nože.

Rozhodla sa tak odlíšiť od dlhodobej značky spojenej s konkurenčnou Joj a napriek vysokej poznateľnosti uprednostnila napísanie vlastného príbehu so svetovo známym formátom.

Pre Na nože predstavila nového šéfkuchára, ktorým sa stal Martin Novák. V uplynulom období sa ho snažila čo najviac spopularizovať a predstaviť verejnosti, napríklad aj pravidelným varením v Teleráne.

Na nože s priemerným rozbehom

Nová slovenská verzia kuchárskej reality šou sa na obrazovke Markízy uviedla priemerným víťazstvom u mladších divákov.

Na nože v stredajšom prime-time odštartovalo ratingom 6 % a podielom na trhu 19,7 % v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú súkromné televízie predávajú reklamu. V tejto cieľovke bola šou lídrom na trhu s náskokom necelého ratingového bodu.

Markíza pri rozbehu novinky vynechala jeden reklamný brejk.

Miesto dvoch prestávok reláciu prerušila reklamou len pred záverom, kedy diváci čakali na rozuzlenie. Na druhej strane však prvú polhodinu ovplyvnil končiaci prípravný hokejový zápas Slovenska na športovej stanici RTVS. Časť divákov tak k šou pribudlo až pred 21. hodinou.

Celkovo si prvý diel Na nože pozrelo priemerne 306-tisíc divákov v univerzálnej skupine, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov. Reality šou, ktorá prirodzene láka mladších divákov, bola dvojkou na trhu za Hranicou.

Hranica porástla

Markíza si však s Na nože výrazne vylepšila stredajšiu výkonnosť.

V prvých týždňoch roka na stredy presunula svoj neúspešný komediálny seriál Chatári, ktorý tento rok pravidelne prepadával ratingami na úrovni okolo 4 % s podielmi na trhu okolo 13 – 14 % v obchodnej cieľovke. Na tejto úrovni aj ukončil minulú stredu svoje vysielanie.

Konkurenčná Jojka ostala so svojím seriálom zo slovensko-ukrajinskej hranice aj popri novej konkurencii na svojom.

Hranica dosiahla túto stredu svoj lepší priemer s ratingom 5,1 % a podielom 16,4 % v obchodnej cieľovke. Oproti minulej strede si dokonca polepšila o šesť desatín ratingu.

V celkovom publiku bola Hranica v miernom vedení, keď si ju vybralo priemerne 325-tisíc divákov.

Predbehli ich podvečerné programy

Na nože aj Hranicu však v stredu predbehli oba podvečerné programy Markízy a Joj.

Suverénne pokračovala denná séria Mama na prenájom, ktorá zažila ďalší nadpriemerný deň s ratingom 7,3 % pri podiele na trhu 25,4 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju priemerne vybralo 414-tisíc divákov.

V oboch hlavných cieľových skupinách tak bola Mama na prenájom s náskokom pred večernými programami a stala sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

Od začiatku týždňa rastie kuchárska reality šou Bez servítky, ktorá dotiahla výkon Na nože ratingom 6 % a podielom na trhu 21,4 % v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku bolo Bez servítky sledovanejšie s priemerne 360-tisíc divákmi.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor