Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza opäť obhajuje svoju pozíciu: Oslabili nás peoplemetre, odísť z DVB-T mali ďalšie tisíce divákov!

Televízia vydala správu, na základe ktorej ubezpečuje, že silným lídrom ostala aj v januári. Pokles jej výkonov má spôsobovať len neaktuálny panel.

Markíza pred časom zaujala správou pre klientov, na základe ktorej vysvetľovala, v akej situácii sa od nového roka nachádza. Pokles jej čísel argumentovala odchodom z antény, pričom však informovala, že dochádza k masívnemu odchodu divákov z DVB-T k plateným platformám. Tento jav však zatiaľ nezaznamenali peoplemetre, ktoré sledovanú vzorku obmieňajú vždy v stanovenom období. „Vývoj situácie v rámci domácností sa doposiaľ v štruktúre TNS panelu neodrazil. Návrh, ako by táto úprava mala byť uskutočnená, musí byť ešte schválený PMT. Znamená to, že zmena sa v paneli odrazí s oneskorením,“ informovala partnerov aj médiá Markíza.

Televízia na základe vlastných informácií od operátorov zverejnila, že DVB-T malo od jej odchodu z antény opustiť už približne 54-tisíc domácností, čo má byť okolo 27 % domácností, ktoré sledovali televíziu iba prostredníctvom terestriálu. Ako píše Živé.sk, je neštandardné, aby operátori takéto informácie televízii poskytovali, zároveň je prakticky nemožné, aby operátori mali istotu, že ich noví klienti k nim predchádzajú z terestriky. Toto číslo zároveň striktne odmietol Towercom, podľa ktorého sú údaje skreslené. Sama spoločnosť pritom podľa vlastných slov nedokáže určiť presné číslo. „Nakoľko je DVB-T príjem možný aj bez zmlúv a viazanosti, nemáme k dispozícii aktuálne údaje o penetrácii DVB-T príjmu,“ cituje marketingového manažéra Towercomu, Michala Šurana, Mediálne.sk.

Markíza prezentuje, že jednoznačným lídrom ostala na platených platformách aj po novom roku. „Na základe údajov o sledovanosti PMT bola skupina Markíza v januári 2017 jednoznačnou jednotkou na trhu v rámci svojho distribučného priestoru, t.j. v domácnostiach, ktoré sledujú televíziu prostredníctvom káblového a satelitného príjmu – rovnako celodenne ako aj v prime-time,“ napísala televízia.

Čítať viac...
Nahor