Nové projekty
Markíza odhalila tváre novej jesennej reality šou! Sľubuje novinku, aká tu ešte nebola
Televízia sa chystá už čoskoro odštartovať reality šou Jama levova, v ktorej päť slovenských investorov finančne podporí kreatívne nápady Slovákov.
Sľubuje šou, aká na Slovensku ešte nebola.
Markíza na jeseň uvedie lokálnu adaptáciu svetovej podnikateľskej reality šou Dragons‘ Den, ktorú slovenským divákom predstaví pod názvom Jama levova.
Ide o formát, v ktorom v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou ponúkne odvážnym a ambicióznym ľudom s kreatívnym podnikateľským nápadom, vynálezcom a autorom revolučných myšlienok šancu získať významnú finančnú investíciu pre ich originálne projekty.
„Princíp je veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť,“ uvádza televízia.
Tá najnovšie zverejnila aj päticu investorov, ktorí budú o nápadoch rozhodovať.
„Piatim mimoriadne úspešným investorom, ktorí sa vypracovali od piky, predstavíme originálne podnikateľské nápady a existujúce firmy, do ktorých sa oplatí investovať nemalé čiastky výmenou za podiel vo firme. Investori okrem financií ponúkajú aj svoje odborné rady a sprostredkovanie cenných kontaktov.“
Medzi investormi sú aj mimoriadne známe mená ako podnikateľ akcionár v spoločnosti Tatry Mountain Resorts Igor Rattaj alebo akcionár Ringier Slovakia Media Milan Dubec, ktorý zakladal niekoľko známych webov Pokec.sk, Azet.sk či Aktuality.sk.
Medzi piatimi investormi je taktiež Tatiana Ondrejková – spoluzakladateľka a CEO cestovateľského portálu Pelikan.sk, Igor Kolla, ktorý v roku 1990 založil telekomunikačnú spoločnosť Antik Telecom a Juraj Fehervari – zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete – Be Lenka.
„Dragons‘ Den, Shark Tank, Die Höhle der Löwen, Imperiul Leilor, Den D – to je len niekoľko názvov, pod ktorými je šou Jama levova známa v zahraničí. Tento výnimočný formát sa dočkal už viac než štyridsiatich adaptácií a s úspechom sa vysielal v krajinách po celom svete vrátane USA, Veľkej Británie, Fínska, Nemecka či všetkých našich susedných štátov. Som preto veľmi rád, že už túto jeseň sa k nim pridá aj Slovensko a pevne verím, že sa divákom a diváčkam bude naša verzia šou páčiť,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Výnimočnosťou šou podľa Markízy je profesionalita a pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie v krajine.
„Počas dvadsiatich dvoch rokov vysielania bolo na svete preinvestovaných približne 600 miliónov dolárov a z programu vzišlo množstvo úspešných biznisov,“ uvádza televízia.
Priestor v slovenskej verzii šou dostanú malé aj veľké nápady.
„Reality šou, aká tu ešte nebola, odprezentuje príbehy talentovaných, zručných a vynaliezavých Slovákov a Sloveniek, ktorí sa neboja zariskovať. Svoj priestor dostanú jednotlivci aj firmy so zaujímavým predmetom podnikania, s prekvapivým príbehom alebo s nezvyčajnými nápadmi. Môže ísť o drobné biznisy, rodinné podniky, etablované značky, ktoré chcú expandovať, aj miliónové startupy so záujmom o silného partnera. Ani oblasť podnikania nie je nijako ohraničená. Môže ísť o jedinečné produkty, módu, gastro, ekologické riešenia, projekty s edukatívnym presahom, služby či technológie a aplikácie.“
„Pre tento feel-good formát je mimoriadne dôležitá vysoká kvalita kastingu. Záleží nám na čo najväčšom počte investícií, preto sme hľadali nápady a projekty, ktoré budú mať reálnu šancu našich neúprosných investorov presvedčiť, že za to stoja. Diváčky a diváci sa tak môžu tešiť na množstvo naozaj zaujímavých, nevšedných a inovatívnych podnikateľských projektov,“ dodala programová riaditeľka Markízy Silvia Majeská.
Formát Dragons‘ Den má pôvod v Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.
Vizitka formátu Jama Levova
žáner: reality šou
výkonná producentka: Natália Harrell
showrunner: Volker Michels
kreatívna producentka: Katarína Vargová
režisér: Lukáš Kodoň
Zdroj: TS Markíza