Aktuality
Markíza sa už minulú jeseň pustila do záchrany Televíznych novín, začína veľké posilňovanie imidžu!
V čase rozmachu konšpiračných médií prichádza Markíza s imidžovou kampaňou zameranou na zdroj informácií. S posilňovaním svojho spravodajstva začala už minulý rok.
Televízne noviny posledné dva roky pravidelne strácajú divácku základňu a Markíza sa rozhodla tento trend pokúsiť zastaviť. Ešte na jar 2014 sa jej hlavné správy dokázali pohybovať blízko alebo okolo úrovne 40 %, pričom v súčasnosti len občasne vedia vyskočiť na 30-tku. Oproti jeseni 2015 však zaznamenávajú mierne zlepšenie.
Markíza si ešte v lete 2015 nechala v súvislosti s prepadom, ktorý v ostatnom období prichádzal najmä počas letných mesiacov, vypracovať dve štúdie, na základe ktorých zisťovala, čo majú diváci na jej spravodajstve radi a čo im prekáža. Výsledkom štúdie bolo, že diváci odmietli veľkú mieru negatívnych správ. „Ľudia chcú na začiatku sledovať dôležité správy a nechcú toľko negatívnych reportáží. Treba poskytnúť divákovi kontext príbehu, klady aj zápory súvisiace s témou a takisto ukázať možné riešenie, nielen škandály, trendom je konštruktívne spravodajstvo,“ povedal pre Nový čas riaditeľ Markízy, Matthias Settele.
Výsledky štúdie sa rozhodla Markíza postupne do svojho spravodajstva zapracovať a pre spravodajský tím tak pripravila novú úlohu. Nie je to však jediný krok, ku ktorému televízia v súvislosti s posilňovaním postavenia Televíznych novín pristupuje.
Ako je už známe, televízia len pred pár dňami spustila imidžovú kampaň pre svoje hlavné správy, v ktorej dáva dôraz na kvalitu svojich informácií. Heslom kampane je „Správy, ktorým môžete veriť„, pričom prostredníctvom dvoch hraných spotov upozorňuje, ako môžu neoverené informácie skomplikovať život. „Neverte všetkému, čo počujete. Neoverené informácie vás môžu zaviesť na nesprávnu cestu,“ hovorí riaditeľ spravodajstva Henrich Krejča v jednom zo spotov. Slogan „Správy, ktorým môžete veriť“ zaradila televízia aj do samotných správ.
Markíza prichádza s kampaňou zameranou na overené informácie a ich zdroj v čase, kedy sa do čoraz väčšej pozornosti dostávajú médiá ponúkajúce konšpiračné a často neoverené správy. Ich popularita v dôsledku atraktivity týchto informácií rastie, zároveň však dochádza k zámernému ovplyvňovaniu publika a často aj vyhrocovaniu napätia pri citlivých témach.
Imidžové spoty sú len jednou zo súčastí aktuálnej kampane. Ako informoval portál Mediálne.sk, Markíza pripravuje hneď sériu edukačných reportáží, pričom kampaň vyvrcholí fázou s heslom „Kto je tvoj zdroj?„. „Je dôležité, aby sme boli objektívni, aby informácie, ktoré každý večer divákom ponúkame, boli overené a podložené, aby naši diváci nemuseli potom hľadať pravdu ešte niekde inde. Iba takto nám ostanú diváci aj naďalej verní,“ povedal Henrich Krejča.