Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíza našla najväčší prepadák tejto jari: V prime-time môže s Druhou šancou okamžite skončiť!

Televízia sa po neúspešnom štarte repríz Druhej šance prepadla ešte viac.

Ťah s opakovaním vlaňajšieho najsledovanejšieho seriálu nevyšiel.

Markíza sa tohtoročný letný program rozhodla vyplniť aj zreprízovaním všetkých doposiaľ odvysielaných epizód Druhej šance, ktorá bola vo svojich premiérach hitom televíznych obrazoviek.

Vysielala sa celý rok 2022, počas ktorého ponúkla dve série a spolu 32 dielov.

Za krátky čas si vybudovala mimoriadne aktívnu základňu fanúšikov, ktorí sa návrat seriálu netrpezlivo čakajú. Všetky správy o pripravovanej 3. série exkluzívne prinášal portál Mediaboom.sk, pričom už podľa potvrdených informácií sa jej diváci dočkajú až budúci rok.

Markíza však silnú divácku priazeň vyskúšala využiť zopakovaním doterajších epizód.

Reprízam Druhej šance verila, keď ich vytiahla ešte počas rozbehnutej jarnej sezóny od mája, a to rovno do pôvodného vysielacieho času v pondelky o 20:30. Novinkou bolo vysielanie dvoch častí po sebe, načasovanie aj nasadzovanie prispôsobila tomu, aby všetkých 32 častí stihla odvysielať do prelomu augusta a septembra.

Očakávane sa ešte prepadla

Markíza sa však už po dvoch týždňoch vysielania repríz musí obzerať po náhradnom programe.

Televízii nevyšiel už minulotýždňový nástup reprízovej Druhej šance s prvými dvomi časťami, ktoré sa uviedli podpriemerne s podielmi na trhu v okolí 15 % v obchodnej cieľovej skupine.

Súkromné televízie na ňu predávajú reklamu, priemer Markízy sa v tejto cieľovke hýbe v širšom okolí 22 %.

Ako sme však už minulý týždeň informovali, veľmi pravdepodobný bol ďalší prepad sledovanosti.

Napriek tomu, že takto pred týždňom Druhá šanca čelila ešte hokejovej konkurencii v čase vrcholiacej skupinovej fázy majstrovstiev sveta, oveľa významnejší vplyv na jej sledovanosť malo očakávanie divákov.

Tí, ktorí minulý pondelok k Markíze prišli, z veľkej časti očakávali už nové časti, čo sa prejavilo rapídnym odchodom divákov od obrazoviek. Od začiatku prvej reprízovej časti po koniec druhej od televízneho lídra odišla polovica divákov.

Tento týždeň sa viac nevrátili.

Prekonala prepadák Ruže pre nevestu

Pokračovanie seriálu treťou a štvrtou časťou skončilo doposiaľ najvýraznejším prepadákom Markízy v jarnej sezóne.

Reprízová Druhá šanca sa počas druhého týždňa mala prepadnúť ratingovo pod úroveň 3 % a v podiele na trhu dosiahnuť hlboko podpriemernú úroveň okolo 11 a 13 % v obchodnej cieľovke.

Skončila tak na približne polovičnom priemere lídra.

V celkovom publiku si malo seriál pozrieť okolo 180 a 120-tisíc divákov. Na podobnej úrovni skončila minulotýždňová druhá časť, ktorú priemerne sledovalo cez 160-tisíc divákov.

Pondelňajším lídrom bola Joj, ktorej seriálová Hranica si mala polepšiť s ratingom okolo 4 % na podiel 17 % v obchodnej cieľovke, viedlo aj nasledovné Inkognito s podielom na trhu okolo 16 %. Celkovo oba programy malo sledovať okolo 265 a 235-tisíc divákov.

Pokračovanie repríz Druhej šance suverénne prekonalo doterajší najvýraznejší neúspech Markízy tejto jari s reality šou Ruža pre nevestu.

Tej sa na televíznej obrazovke vôbec nedarilo v prvých týždňoch vysielania, kedy sa hýbala ratingovo iba nad 4 % a v podieloch na trhu v okolí 16 %. Jej sledovanosť začala stúpať až po takmer dvoch mesiacoch od štartu koncom apríla s blížiacim sa finále. To prebehne tento piatok.

Skončí po dvoch týždňoch?

Neúspech Druhej šance je menej nákladný, nakoľko ide už iba o reprízy.

Markíza sa však musí zamýšľať nad náhradným programom, keď napriek blížiacemu sa letu a reprízovému programu takto hlboko podpriemerné čísla vo svojom prime-time doposiaľ netolerovala.

Opakovanie Druhej šance v hlavnom vysielacom čase tak môže byť čoskoro minulosťou.

Markíza si na celé leto neodložila výraznejší program, z premiér siahne iba po českom seriáli sesterskej Novy Odznak Vysočina. Ďalej by mala ponúkať reprízy 2 na 1 a vo zvyšku týždňa filmy.

V minulosti televízia zvykla v pondelky nasadzovať reprízové komédie či komediálne seriály.

Vlani takto na konci jarnej sezóny vyskúšala vrátiť po rokoch na pondelňajší večer seriál Horná Dolná s poslednými premiérovými časťami, Markíze sa však vôbec neujali. Následne to začiatkom leta skúsila s premiérovým českým komediálnym seriálom Co ste hasiči, skončil však po dvoch týždňoch s ešte väčším prepadákom, než aký tento týždeň zaznamenala Druhá šanca.

K dispozícii má televízia ešte reprízové evergreeny ako Chart Show, Dobre vedieť, Utajený šéf alebo Zámena manželiek. Aj po týchto zvykla pravidelne siahať minulé roky v mimosezónnom období.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor