Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Markíza môže už budúci týždeň odísť od veľkého operátora! Ten hovorí o nátlaku

Spor medzi Markízou a operátorom UPC sa vyostruje.

Vyše 130-tisíc domácností a celkovo státisíce divákov môžu už leta prísť o všetky stanice najsledovanejšej skupiny Markíza.

Tá o tom informovala otvorene prostredníctvom verejného vyhlásenia, ktoré adresoval generálny riaditeľ Markízy všetkým médiám. „Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli  k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza,“ uviedol Matthias Settele, šéf televízneho lídra.

Operátor UPC má zmluvu s Markízou iba do soboty 1. júla. Následne platná rámcová zmluva vyprší.

Koreňom sporu medzi UPC a Markízou je navyšovanie poplatkov. 

Televízie v posledných rokoch tlačia na zvyšovanie poplatkov pre operátorov, kde Markíza argumentuje, že sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom. Settle potvrdil, že o priebežnom navyšovaní poplatkov komunikujú so všetkými operátormi.

„Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie,“ uviedol.

UPC v otvorenej reakcii hovorí o nátlaku.

Do vypršania zmluvy ostáva vyše týždeň, kedy Markíza verejným vyhlásením zatlačila operátora k prijatiu jednej z dvoch ponúk. Prvá hovorí o ročnom kontrakte, druhá o trojročnom.

„Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak (nielen mediálny), nasledujúci len dva dni po zaslaní zmluvy na podpis, v ktorých neakceptovala žiadne z našich pripomienok,“ povedal pre Živé.sk hovorca UPC Jaroslav Kolár.

Markíza má za svoje stanice požadovať 35-percentné navýšenie poplatkov.

„Znamenalo by to výrazné zvýšenie cien pre abonentov, čomu sa snažíme zabrániť. K tomu tlak na vyradenie českých staníc a požiadavka zakázať divákom preskakovanie reklám v archíve, potvrdzujú záujem Markízy zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov a ísť proti záujmom slovenských divákov. Veríme, že sa takýmto správaním ‚rodinnej televízie‘ budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad,“ dodal Kolár.

Markíza si za ponukou pre UPC stojí.

„Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov,“ doplnil Matthias Settele.

Televízia dodáva, že aktuálna situácia je bezprecedentná.

„Za obdobie posledných 10 rokov je to prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC,“ hovorí Markíza.

Čítať viac...
Nahor