Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Televízia

Markíza Krimi zažila najsilnejší deň od štartu! Od augusta pridá reklamy, čaká ju krst ohňom

Markíze sa štart overenej krimi stanice od nástupu uhorkovej televíznej sezóny vyplatil, výrazne jej pomáha rozbeh takmer bez reklám. Do plného režimu začne nabiehať už o týždeň.

Nová kriminálková stanica Markízy sa po necelých dvoch mesiacoch na televíznom trhu etablovala.

Okamžité zaradenie do ponuky drvivej väčšiny operátorov, týždne vysielania prakticky bez reklám a tiež slabšia televízna konkurencia v najslabších letných mesiacoch roka vytvorili ideálnu kombináciu pre nástup stanice, ktorá svoje vysielanie stavia na overenom obsahu.

Najsilnejší deň od štartu

Markíza Krimi vysiela ôsmy týždeň, na ktorého začiatku si siahla na doterajšie rekordy.

V pondelok 25. júla sa stala piatou najsledovanejšou stanicou na trhu, a to ako celodenne, tak v prime-time.

Celodenne dosiahla Markíza Krimi priemerný trhový podiel 4,1 % v komerčnej cieľovke (12-54), pričom z malých staníc ju celodenne predbehlo už iba Dajto (4,6 %).

Celodenným lídrom bola Markíza (13,2 %), nasledovaná Joj (11,6 %) a Jednotkou (4,6 %) v komerčnej cieľovke.

V hlavnom vysielacom čase dosiahla Markíza Krimi taktiež dosiaľ najlepší priemerný podiel na trhu 3,7 %. Z konkurencie malých staníc ju v tomto prípade predbehla iba JOJ Plus (3,8 %).

V prime-time v pondelok zvíťazila Joj (16,6 %), druhá bola Markíza (13,6 %) a tretia Jednotka (7,5 %).

Najsledovanejší program

Markíza Krimi rovnako v pondelok odvysielala aj svoj doposiaľ najsledovanejší program.

Po 21:20 sa ním stala druhá epizóda z pravidelnej večernej dvojporcie seriálu Myšlienky vraha, ktorá v obchodnej cieľovke dosiahla rating 1,1 % a podiel 4,6 %. Celkovo ju sledovalo 60-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

„Myšlienky vraha aj celkovo dominujú v rámci rebríčka TOP 10 doposiaľ najsledovanejších programov stanice Markíza Krimi v cieľovej skupine 12-54. Patrí im až deväť priečok, na ôsme miesto sa prebojovala premiérová epizóda z 18. série obľúbeného seriálu NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (rating 1,0 % / share 6,2 %), ktorá bola odvysielaná vo štvrtok 21. júla 2022 po 22:50 hod. Z piatkovej filmovej ponuky zatiaľ najviac zabodovala 8. júla 2022 snímka Okamih zlomu (rating 0,9 % / share 3,5 %),“ uviedla Markíza.

Od augusta s plnou reklamou

Markíza Krimi v prvých týždňoch vysiela oproti konkurencii s veľkou výhodou.

Miesto klasických reklamných blokov vysiela od štartu len krátke 2-minútové prestávky, doplnené o upútavky. Miesto 12 minút reklamy tak maximálne v jednej hodine vysiela 4 minúty reklamného vysielania.

Markíze to dovolilo rozhodnutie nepredávať na krimi stanicu pre úvod vysielania reklamu. Aktuálne kampane klientov zaraďuje už v rámci predanej reklamy na tri najstaršie stanice skupiny.

Krimi stanica Markízy začne s plnou reklamou vysielať skôr, ako pôvodne plánovala.

Televízia najprv ohlásila, že minimum reklamy bude kriminálkový kanál ponúkať až do konca leta. Zároveň vôbec nemala ukázať čísla sledovanosti. K zmene malo dôjsť najskôr od septembra.

Markíza však bola úspechom krimi stanice po štarte natoľko prekvapená a spokojná, že sledovanosť Markíza Krimi okamžite odkryla a ohlásila predaj reklamy už od začiatku augusta.

Krimi stanica sa totiž zaradila stabilne na úroveň svojej konkurencie medzi Dajto, JOJ Plus, Doma a WAU.

Priemerná sledovanosť malých staníc

Mimo pondelňajšieho rekordu v tomto týždni sa Markíza Krimi spravidla hýbe na úrovni 2,5 až 3 % v celodennom vysielaní. V prime-time spočiatku dosahovala o jeden podielový bod nižší výkon, aktuálne sa častejšie usádza pravidelne nad dvomi percentami.

Minulý týždeň Markíza Krimi dosiahla priemerný celodenný podiel na trhu 2,6 % v komerčnej cieľovej skupine, v hlavnom vysielacom čase to bolo 2,4 %.

O pozíciu najsledovanejšej malej stanice spravidla počas leta bojujú Dajto a JOJ Plus.

Ostatný týždeň vyšiel Dajto aj vďaka rekordne sledovanému futbalu, ktorý bol najúspešnejším programom roka na tejto stanici. Priemerný celodenný podiel Dajto dosiahol 4,2 % a v prime-time až 5,3 %.

JOJ Plus celodenne minulý týždeň uhrala podiel 3,1 % a v prime-time 3,7 %. Plusku však tentokrát celodenne predbehla Doma, ktorej vyšiel úvodný týždeň vysielania Divokého anjela.

Ten pravidelne porážal nielen ostatné konkurenčné stanice, ale aj večerné premiérové vysielanie samotnej Doma. Celodenne si stanica medzitýždenne polepšila na 3,1 %, v prime-time uhrala podiel 2,7 %.

V posledných dvoch týždňoch výrazne stratila WAU. Oslabilo ju najmä víkendové vysielanie, kde padla aj k okoliu percenta, no taktiež ukončenie vysielania večernej kriminálky CSI New York, ktorú nahradil slabšie výkonný Hawai 5.0. Uplynulý týždeň tak priemerne klesla celodenne na 2,2 % a v prime-time na 2,1 %. Tesne tak zaostala v priamej konkurencii za Markíza Krimi.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor