Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Marcin si verí: Neskoro večer vidí na komerčnej stanici, kritizuje televízie!

Podľa Marcina by jeho šou pokojne mohla chodiť aj na jednej z komerčných staníc, tie by však museli skrotiť svoje očakávania. A škrtiť by ich teda museli poriadne.

Peter Marcin sa po konci Susedov a rozdelení ciest s Andy Krausom snaží odpútať od legendárnych postavičiek, vďaka ktorým si vybudoval popularitu. „Už keď som si obliekal kostým malého Mirka, mal som koprivku po celom tele,“ hovorí. Po druhý raz sa o to pokúša prostredníctvom vlastnej talkshow, no ani v nej sa nedokáže vyhnúť polohe, ktorou sa roky prezentoval. Vcelku trefne to vystihujú paródie Kredencu.

Moderátor si za svojím pôsobením v talkshow a rovnako aj šou samotnou stojí a to dokonca tak, že by ju pokojne videl na Markíze či Joj. V rozhovore pre aktuálne vydanie týždenníka Eurotelevízia povedal, že talkshow ako Neskoro večer môže bežať aj donekonečna, „no televízia musí tento žáner podržať, lebo rekordy sledovanosti lámať nebude. Nemyslí si však, že práve preto je pre jeho šou jediné miesto na Jednotke.Podľa mňa by mohla byť aj na komerčnej televízii, ale tá by nesmela mať prehnané očakávania,“ hovorí. Nakoniec dodáva: Ale našťastie máme veľmi dobrú sledovanosť.“

Ťažko povedať, o akých očakávaniach Marcin hovorí. Očakávať, že by sledovanosť podobnej šou na komerčnej stanici výrazne stúpla, je minimálne odvážne. Neskoro večer totiž prináša veľmi dobrú sledovanosť pre Jednotku, no ďaleko zaostáva za tým, čo by uniesla aj v rámci kompromisu komerčná televízia. RTVS dnes už pri tom netrpí takým deficitom divákov pre pošramotenú povesť ako tomu bolo v minulosti. Keď ponúkne žiadaný program, razom sa to odrazí na číslach a dokáže dokonca konkurovať komerčným staniciam. Neskoro večer napriek tomu nevyskakuje.

V univerzálnej aj komerčnej cieľovke je Neskoro večer nad priemerom Jednotky. V 12 – 54, na ktorú cielia Markíza s Joj, však ide v tejto sezóny o výkony od 6 po 10 %, kam postupne rastie. Ani najočakávanejšie vydanie s Andym Krausom sa nedokázalo dotiahnuť na aspoň priemer Joj, keď dosiahlo share 15,5 %. Marcin pri tom už ani po Susedoch nedokázal zakaždým pritiahnuť masy. Jeho prvý počin Normálna rodinka na Markíze prepadol a predčasne skončil, ani sitkom Hlavne, že sa máme radi na Jednotke veľmi nenadchol. Najúspešnejším projektom Marcina od skončenia Susedov bola talkshow Chodili sme spolu, ktorú úspešnosťou nedokázal prekonať dodnes.

Marcin by sa v tomto prípade mal pozrieť pravde do očí. Podržať podpriemerne výkonný žáner môže televízia len vtedy, keď si na seba nemusí zarobiť. Alebo, keď ho dostáva zadarmo. Našťastie Jednotka v súčasnosti investuje do formátu, ktorý už má nadpriemernú pozornosť divákov voči jej priemerom. Rýpnuť si do komerčných staníc z pozície tváre verejnoprávnej televízie je jednoduché, no v tomto prípade nie na mieste. Ani výrazne kvalitnejšia šou Jana Krausa nemala u diváka slovenskej komerčnej televízie pochopenie. O tom, že robiť talkshow pre masy je náročné, sa už presvedčil aj Andy Kraus či Adela Banášová. Pri potenciáli, ktorý Neskoro večer či rovnaká šou s Marcinom má, by sa projekt na hlavnú komerčnú stanicu nedostal. Nemá na to divákov. Na menšiu stanicu by bol zas pridrahý a pre Marcina je menšia stanica i tak primalá.

Čítať viac...
Nahor