Exkluzívne
Mama na prenájom po dvoch rokoch skončí! Markíza chystá nový denný seriál z 80. rokov
Markíza potvrdzuje exkluzívne informácie portálu Mediaboom.sk, úspešnú vlnu dobových seriálov sa pokúsi využiť pre nový denný projekt.
Najsledovanejšia televízia chystá zmenu v kľúčovom podvečernom pásme pred hlavnými správami.
Na jar 2023 v ňom Markíza štartovala rodinný seriál Mama na prenájom, ktorý bol vôbec prvým slovenským projektom nakrúteným na motívy tureckej telenovely. Vychádzal z nej však len v úvode, už niekoľko sérií ťahajú slovenskí tvorcovia vlastné dejové linky.
Aj keď si Mama na prenájom do dnešných dní udržuje stabilnú divácku základňu, televízia už pociťuje jej obsahovú aj divácku únavu.
Ešte v priebehu ostatnej jarnej 3. série sa objavovalo stále viac komentárov narážajúcich na naťahovanie deja, pridávanie nových postáv a komplikovanie vzťahov, ktoré s pôvodným seriálom nemali veľa spoločné.
Odrazilo sa to aj na číslach sledovanosti, keď v aktuálnej 4. sérii síce Mama na prenájom býva spravidla podvečerným lídrom, jej podiely na trhu sa však najčastejšie pohybujú už na priemeroch Markízy v okolí 21 – 23 % v obchodnej cieľovke.
V najsilnejších časoch dosahovala pravidelne podiely okolo 25 – 30 %.
Momentálne pritom seriál rozbieha jeden zo svojich najhorších týždňov, keď mu v jeho prvých dvoch dňoch úspešnosť klesla k podielom na trhu len okolo 18 – 19 %. Predbieha ho k tomu konkurenčná reality šou Bez servítky.
Koniec Mamy na prenájom
Markíza sa pritom už dávnejšie rozhodla, že Mamu na prenájom nebude naťahovať vo vysielaní donekonečna.
Inšpiráciou jej mohol byť osud takých niekdajších denných hitov ako Búrlivé víno alebo Oteckovia, ktoré v prvých rokoch vysielania prevalcovali všetko, čo im stálo v ceste, no na svojom konci aj hlboko podliezali priemery svojej stanice.
V prípade Mamy na prenájom sa Markíza rozhodla nezopakovať najmä neslávny koniec podvečerných Oteckov.
Tí boli prvé dva roky vo vysielaní totálnym hitom, s ktorým dokázala dosahovať aj 40-percentné podiely na trhu. Vysoko nad priemermi televízie sa držali aj v ďalších sezónach, oslabovať ich postupom času začala až nová konkurencia Bez servítky od roku 2021. Jej popularita zažila vrchol na jar 2022, kedy si zároveň Oteckovia prešli odchodom výrazných postáv a ich nahradenie novými tvárami a linkami, ktoré sa u divákov neujali.
Markíza napokon o zrušení Oteckov rozhodla v expresnom čase ešte v rovnakej sezóne, pričom na jeseň 2022 vykrývala prázdny podvečerný slot provizórne Rodinnými prípadmi. Po tých pritom v exponovanom slote pred správami siahala iba v mimosezónnom období.
Podobnému scenáru sa, zdá sa, tentoraz chce vyhnúť.
Markíza totižto podľa prvých informácií zverejnených klientom nepočíta s ďalším pokračovaním Mamy na prenájom a seriál čoskoro vo vysielaní ukončí.
Aktuálna 4. séria tak môže byť úplne posledná a Mama na prenájom po tomto roku skončí.
Zaujímavosťou je, že krátko po jej uzavretí plánuje na Doma spustiť nový denný seriál Materská láska s prakticky identickou tématikou ako priniesla Mama na prenájom.
Nový dobový denný seriál
Televízny líder tak po dvoch rokoch urobí v mimoriadne dôležitej 18. hodine zmenu.
Aj naďalej v nej počíta so seriálovým projektom, tentoraz však pred seba postavila výrazne väčšiu produkčnú výzvu.
Ako sme už exkluzívne informovali, televízia začala v uplynulom čase pracovať na úplne novom dobovom seriáli, ku ktorému ju mohol inšpirovať úspech Dunaja, k vašim službám či seriálu Devadesátky na Českej televízii. Tie sa totiž vysielali ešte pred Dunajom na jar 2022, kedy s vyše 2 miliónmi divákov zvalcovali české obrazovky ako najsledovanejší seriál posledných dvoch dekád.
Už v minulosti sme totiž exkluzívne informovali, že po Dunaji, odohrávajúcom sa v 40. rokoch, by sa Markíza s novým dobovým seriálom mala preniesť skôr ku koncu 20. storočia.
Markíza aktuálne potvrdila všetky naše informácie a ohlásila uvedenie rovno denného dobového seriálu Sľub, posadeného do 80. rokov minulého storočia.
Televízia podobne ako v Dunaji musela pre seriál pripraviť kompletné dobové ateliéry, doplnené o typické retro rekvizity či kostýmy. Dojem osemdesiatych rokov budú chcieť tvorcovia navodiť aj adekvátnym snímaním či obrazom a rovnako tak hudobným mixom.
Obsadenie aj štart nového seriálu
Markíza pre nový denný seriál zlákala viaceré zvučné mená.
V rôznych postavách sa predstavia napríklad Eva Pavlíková, Dušan Cinkota, Anikó Vargová, Anna Šišková, Soňa Norisová či bývalí manželia Zuzana Tlučková a Štefan Skrúcaný.
Priamo z Mamy na prenájom budú v Sľube účinkovať Adam Bardy alebo Vladimír Kobielsky.
Zároveň aj do nového seriálu hľadala televízia neopozerané mladé tváre, dvojicu hlavných hrdinov budú hrať Adriána Brnčalová a Kristián Baran.
Očakáva sa, že Markíza nový denný seriál Sľub nasadí na podvečery a po vzore predchádzajúcich denných projektov s ním vyrazí na obrazovky od januára 2025.
Hneď skraja roka štartovali v minulosti Búrlivé víno, Mama na prenájom aj Oteckovia, ktorých spustila dokonca rovno 1. januára.