Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Rádio

Majú komerčné rádiá dokonalé jingle? Okrem Fun rádia „prišiel“ o slogan aj Expres

Medzi Fun rádiom a Slovenským rozhlasom aktuálne prebieha spor, ktorý spôsobila nová zvuková grafika verejnoprávneho rozhlasu. Tento rok už ako zdroj inšpirácie na prvý pohľad poslúžilo aj rádio Expres.

Ako ste už iste zaznamenali, Fun rádio upozornilo prostredníctvom médií na podobnosť nového sloganu Slovenského rozhlasu – „Všetko, čo je dobré vedieť“, s jej sloganom pre spravodajský servis – „Všetko, čo potrebujete vedieť.“ Tretie najpočúvanejšie rádio na Slovensku neobvinilo Slovenský rozhlas z krádeže, preto sa viac touto témou nechce zaoberať, podľa hovorkyne Fun rádia však mala komerčná dvojka potrebu upozorniť na zvláštnu náhodu, ku ktorej došlo na tak malom trhu.

Na situáciu zareagovala aj RTVS, ktorá sa veľmi razantne ohradila voči vyjadreniam Fun rádia. Odmieta, že by sa akokoľvek nechala inšpirovať pri tvorbe staničného claimu komerčným rádiom a sloganom k jednej z jeho relácií.

Podobná situácia nastala vo februári tohto roka, kedy veľmi podobný slogan, ako rádio Expres, začala používať televízia Joj. Namiesto „expresáckeho“ hesla „Dajte nám päť minút a my vám dáme celý deň“ Joj komunikovala vetu, ktorá sa líšila v jedinom slove – „Dajte nám päť minút a my vám dáme celý rok“. Televízia pochopiteľne inšpiráciu u rádia odmietla, Expres však ani nezareagoval na vzniknutú situáciu ostro ako Fun rádio. „Nemáme na to copyright. Pre nás je podstatné, že sme to na Slovensku začali používať ako prví a to na dennej báze,“ povedal vtedy marketingový riaditeľ Expresu Tomáš Halmeš. Viac sa o téme dočítate v tomto článku.

Čítať viac...
Nahor