Pikošky
Magické majstrovstvá sveta: Najúspešnejšia kampaň dosiahla 6 miliárd videní!
Nielen sponzori však dokázali na Majstrovstvách sveta poriadne zarobiť. Jednu z najlepších kampaní predviedla značka Nike, ktorá šampionát oficiálne nepodporovala.
Najväčšie značky sveta už dávno pochopili silu internetu, ich pozornosť sa čoraz viac sústredí na mobily, sociálne siete a videá. Futbalové majstrovstvá sveta v Brazílii priniesli obrovské možnosti pre rôznych predajcov s najrôznejšími produktmi, pričom najväčšiu publicitu si už tradične zaistili oficiálni partneri majstrovstiev.
Podľa výskumu Simply Measured sponzori Majstrovstiev sveta vo futbale zaznamenali spoločne nárast 5,8 milióna užívateľov (nasledovníkov, followerov) na sieťach ako Twitter, Facebook, Instagram, Tumblr, Google+ a taktiež na Youtube. Toto číslo pri tom zahŕňa nielen nárast fanúšikov na ich hlavných profiloch, ale aj v rámci špeciálnych projektoch spojených s MS ako napríklad konto spoločnosti Adidas na Twitteri „brazuca„, ktoré už dnes má takmer 3,5 milióna followerov.
Do popredia sa však nedostali iba oficiálni sponzori akými boli napríklad spomínaný Adidas, Coca Cola či automobilka Hyundai, ale aj neoficiálni podporovatelia šampionátu, ktorí dokázali z futbalového sviatku vyťažiť nemalé zisky. Na poli internetu a sociálnych sietí sa husársky kúsok podaril spoločnosti Nike. Tá porazila svojich konkurentov hneď niekoľkokrát.
Najväčšie úspechy značky Nike sa točili okolo kampane #RiskEverything, ktorá podľa správy spoločnosti vygenerovala v tom čase 6 miliárd videní prostredníctvom televízie, mobilných zariadení, na sociálnych sieťach, webových stránkach, v kinách a podobne. Nike publikovala počas MS celkovo osem video kampaní, ktoré spoločne dosiahli okolo 240,6 miliónov videní. Ďaleko tak predbehla Adidas s videním jej videí súvisiacich s majstrovstvami (90,3 milióna videní) a taktiež Samsung s počtom videní kampaní 124,3 milióna.
S hashtagom #RiskEverything sa k tomu Nike podarilo prepracovať na druhú priečku v úspešnosti hashtag kampaní, pričom značka predbehla aj Coca Colu, Hyundai či Sony. Výsledky najväčších hashtag kampaní súvisiacich s MS vo futbale nájdete v tabuľke.