Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Let´s Dance drví konkurenciu, takýto prepadák nečakala! Šou v najlepšej sérii od roku 2017

Najsledovanejší seriál minulého roka zažíva v druhom roku vysielania najväčší prepad.

Let´s Dance ostáva nedeľným valcom.

Napriek tomu, že tanečná šou už ani zďaleka nedosahuje na výkony sledovanosti z čias najväčšej slávy, kedy ju sledovalo aj viac ako milión divákov a trhala 50 až 60-percentné podiely na trhu, Markíza s ňou dnes nemôže byť nespokojná.

Niekdajší televízny fenomén zažíva najlepší úvodný mesiac vo svojej novšej histórii od návratov formátu na obrazovky v rokoch 2017 a 2022.

Ako sa fenomén vracal na obrazovky

Let´s Dance svoju najúspešnejšiu éru ukončilo rokom 2011.

Televízia vtedy vo veľkom experimentovala obsahovo, ale aj vysielacím dňom. Sledovanosť sa vtedy prepadla a šou sa na dlhých 6 rokov vytratila z obrazoviek.

O prvý návrat sa Markíza pokúsila na jeseň 2017, kedy bojovala o divákov po odchode z voľne šírenej antény.

Uspokojiť sa už musela s inou televíznou realitou a diváckou základňou v okolí pol milióna.

V obchodnej cieľovke bol najsledovanejší štart 6. série pri ratingu 9,2 % s podielom 28,6 %, šou si však divákov nedržala. Finále už zaznamenalo výkon 7,8 % s podielom 24 %. Šou dokonca v priebehu série zaznamenala dosiaľ najhorší podiel na trhu 22,4 % v obchodnej skupine. Televízia tak zažila sklamanie, priemerný podiel na trhu celého ročníka prekročil hranicu iba 25 % v obchodnej cieľovke a v realizácii formátu ďalej nepokračovala.

Markíza sa k nemu vrátila o takmer päť rokov neskôr, kedy, okrem iného, po prvý raz v histórii kompletne zmenila moderátorov.

V čase naplno rozbehnutých streamovacích služieb a narastajúcich predplatiteľov Voyo na jar 2022 si Let´s Dance držalo polmiliónové publikum, pričom priemerný podiel v 7. sérii porástol na približne 28 % v obchodnej skupine.

Televízii súčasne prestali fungovať dlhodobé nosné programy Superstar a Tvoja tvár znie povedome a Let´s Dance sa napokon po 15 rokoch opäť stalo stabilným sezónnym formátom lídra.

Markíza toto rozhodnutie vo veľkom oslavovala pri štarte nasledovnej 8. série, ktorá sa na jar 2023 rozbiehala na mimoriadne vysokom podiele na trhu 35 %. V predošlých dvoch sériách šou ani raz tridsiatku neprekonala.

Veľmi rýchlo to však platilo aj o zvyšnom priebehu 8. série, ktorá sa od druhého večera prepadla pod 30-percentnú úroveň. Vo svojom priebehu navyše prepísala historické minimá Let´s Dance najhorším ratingom 6,1 % pri podiele na trhu 25,9 % v obchodnej skupine.

Najlepšia séria Let´s Dance od roku 2017

Tohtoročné Let´s Dance podobný prepad nezaznamenalo.

Naopak, 9. séria zažila najlepší rozbeh, keď si pripísalo najvyšší rating aj podiel na trhu pri štarte za posledné štyri série. Ešte vylepšila minuloročný štart ratingom 9,5 % a podielom na trhu 35,2 % v obchodnej skupine.

Let´s Dance má v aktuálnej 9. sérii za sebou štyri priame prenosy, s ktorými zakaždým prekročilo 30-percentný podiel na trhu v obchodnej cieľovke. Naposledy sa to šou darilo ešte v roku 2011. 

Ratingovo sa tanečná šou od druhého kola pohybuje medzi 8 – 9 %, v podiele na trhu dosahuje výkony v priemere okolo 32 %.

Uplynulú poslednú marcovú nedeľu to potvrdila tiež vo 4. finálovom kole. To musela opustiť historicky najstaršia súťažiaca Hana Gregorová s tanečným partnerom Róbertom Pavlíkom.

Pre porovnanie, od roku 2017 sa Let´s Dance nad hranicu 30 % dostalo iba jediný raz – pri spomínanom štarte 8. série.

V tomto roku je nad touto úrovňou zatiaľ v každý jeden večer.

Nadpriemerne sa šou darí aj v celkovom publiku, v ktorom udržuje priemerne okolo 550-tisíc divákov. Pravidelne je najsledovanejším nespravodajským programom na celom trhu.

Z valca trojka na trhu

Let´s Dance je momentálne absolútnym nedeľným valcom.

Hlavné konkurenčné programy Iveta a Duel šampiónov dosahujú v priamej konkurencii približne polovičnú výkonnosť v obchodnej cieľovke, v celkovom publiku polovičné aj tretinové výkony.

Najväčším sklamaním si prechádza najsledovanejší seriál roka 2023 Iveta, ktorý momentálne zažíva najväčší prepad úspešnosti.

Iveta mala minulú nedeľu len o málo prekročiť ratingovú hranicu 4 % s podpriemerným podielom na trhu cez 11 % v obchodnej skupine. Ide o takmer tretinovú sledovanosť oproti epizódam v priebehu vlaňajšej 1. sérii.

Seriál navyše už v oboch cieľových skupinách poráža Duel šampiónov na Jednotke, ktorý mal ísť na rating 4,4 % s podielom na trhu 12,4 % v obchodnej skupine. V celkovom publiku bol suverénnou dvojkou na trhu s 365-tisíc divákmi, Iveta mala podliezť dvestotisícovú hranicu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor