Aktuality
Letné čísla Markízy a Joj medziročne s veľkými rozdielmi! Kto si stihol polepšiť a čo radikálne padlo?
Prvé týždne letných štruktúr prinášajú rozdielny vývoj sledovanosti televízií oproti minulému roku.
Situácia na televíznom trhu sa počas letných prázdnin medziročne zmenila. Vlani dokázala Markíza viesť prakticky počas celého týždňa hneď po tom, čo sa zbavila nefungujúcich projektov. Dnes ani po odsune Búrlivého vína nedokáže vyhrávať prime-time.
Najväčšou minuloročnou posilou Markízy bolo Dobre vedieť. Aj keď sa šou pôvodne počas prázdnin v programe objaviť nemala, Markíza musela hasiť neúspechy s českými seriálmi Okresní přebor a Ohnivé kura. Nakoniec sa tak zaradilo až trikrát do týždňa. S premiérami sa šou dokázala dostávať až okolo 8 ratingov, neskôr sa ustálila okolo 7 %. Rovnako, ako teraz, sa vysielala v utorky a štvrtky, aktuálne Markíza ponúka len reprízy s približne 5 – 6 ratingami. Televízii k tomu lepšie fungovalo aj pásmo po 21:40 s akvizičnými Extrémnymi premenami oproti súčasnému nákladnému Búrlivému vínu. Lepšie si Markíza viedla aj v pondelky, kde jej aktuálne na úrovni len okolo 15 % prepadáva zdvojená reprízová Horná Dolná. Minuloročná dvojička Vo štvorici po Slovensku a Dobre vedieť vedela spočiatku vyskakovať aj na 23 – 26 %, neskôr sa ustálila okolo 21 %. o svoju pozíciu Markíza prišla aj v stredu. Vlaňajšie filmy ju dostávali na priemer stanice okolo 20 %, v súčasnosti Markíza prepadáva na úrovni 13 – 14 %. Pohoršila si aj v piatky, kde sa jej vlani značne viac darilo s českými komédiami.
Joj sa vlani nedarilo na začiatku a konci pracovného týždňa, kde sa tento rok karta obrátila. Na pondelky vyskúšala vytiahnuť V.I.P. vraždy, zakrátko ich nahradil pôvodný seriál Čert nikdy nespí. Ten po štarte na úrovni okolo podielových 17 % padol v júli ku 13 – 14 %. V súčasnosti Joj narástla na takmer dvojnásobné čísla s Inkognitom, ktoré dosiaľ vyskakovalo až ku 8 ratingom s podielmi okolo 26 – 27 %. Od tohto týždňa už však pobežia len reprízy. Významne si Joj polepšila aj v piatky, kde sa jej pred rokom vôbec nedarilo s celebritnými špeciálmi Moja mama varí lepšie ako tvoja. Tie uhrávali podiely len okolo 12 % s 3 – 3,5 ratingami, aktuálna novinka Všetko čo mám rád ju dostáva na dvojnásobná čísla, keď sa drží nad úrovňou 24 % s ratingom okolo a pod 7 %.
Slabý deň si Joj toto leto vybrala v utorok, kde prepadáva so špeciálmi Uhádni môj vek na ratingovej úrovni vlaňajšej celebritnej Mojej mamy. Zaostáva tak za vlaňajším Inkognitom. Túto šou ponúkala pred rokom aj vo štvrtky, tam je na obdobnej úrovni s aktuálnou novinkou Heslo. Podobne je na tom v stredy, kde jej Pravá tvár s ratingami okolo 5 – 6 % dosahuje podobné čísla ako vlaňajšie filmy.
Pohľad na medziročné porovnanie letných výkonov televízií potvrdzuje aj trend v dlhodobom vývoji ich sledovanosti. Najväčší prepad zaznamenávajú Televízne noviny, ktoré sa ešte vlani v rovnakom období roka v priebehu celého júla dokázali pravidelne dostávať na 30 %, aktuálne sa už najčastejšie pohybujú v priemere okolo 24 – 25 %. Noviny v totožnom čase vlani dosahovali úroveň v priemere okolo 24 %. Známe boli ich výskoky v nedeľu, kedy sa dosahovali vysokú úroveň 30 a viac percent. V súčasnosti je ich situácia prakticky identická. Rozdielom je, že vďaka týmto výkonom vedia byť stále častejšie lídrom. K veľkej zmene k tomu došlo na celkovom publiku, ktoré je v prípade spravodajstiev pre televízie významné z pohľadu celkového dosahu a vplyvu. Kým vlani ešte boli stabilnejšie sledovanejšie Televízne noviny o približne 30 až 60-tisíc divákov, v súčasnosti sú pravidelným víťazom Noviny.
Vpredu Markíza ostáva podvečer, kde opäť stavila na premiérové Susedské prípady. Spravidla sa hýbu v priemere okolo 22 %, Joj vytiahla vynovenú Súdnu sieň, ktorej priemer je zatiaľ okolo 14 %. V tomto čase sú na tom televízie podobne ako pred rokom, Joj o niečo zdvihla výkon oproti minuloročnému českému Áno, šéfe.