Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Leoš Mareš mal byť tvárou Primy dodnes! Plány stroskotali na jedinej šou

Leoša Mareša chcela česká Prima za svoju novú tvár. S jeho šou počítala dlhodobo, pričom by ním obsadzovala aj najvýznamnejšie eventy. Moderátor je však dnes späť v Nove, plány Primy stroskotali.

Bývalý programový šéf televízie Prima, Petr Vladyka, sa rozrozprával nielen o svojich projektoch u českej komerčnej televíznej dvojky, ale aj pomeroch na televíznom trhu. Jedným z jeho hlavných zámerov v Prime bolo vytvoriť z Leoša Mareša dlhodobú tvár televízie, pohorel však na vlastnom nápade. Leoš Mareš je dlhodobo Pán Moderátor a vo svojom obore je to rozhodne jedna z piatich najzaujímavejších osobností, nech sa už akokoľvek jeho jesenný program, ktorý bol, priznávam, primárne mojou myšlienkou, na Prime nevydaril. Bol tam každopádne jasný dlhodobý zámer,“ hovorí Vladyka v rozhovore pre český portál Mediaguru.cz.

Vladyka z Mareša vytvoril hlavnú hviezdu českej Evropy 2 v čase, keď bol jej riaditeľom, v Prime sa mu to nepodarilo. Marešova šou QI patrila medzi najväčšie prepadáky sledovanosti minulej jesene v Česku a aj keď televízia tvrdila, že v spolupráci s Marešom chce pokračovať, moderátor sa vrátil do Novy. „Tento program bol minulý rok na jeseň nasadený do vysielania, už keď som v Prime nebol, takže ho nemôžem hodnotiť. Pokiaľ viem, vo Veľkej Británii, odkiaľ bola šou QI prevzatá, trvalo približne dve sezóny, kým sa uchytila, avšak u nás toľko času proste nedostala. Je to ale len moja špekulácia, tých faktorov bolo pravdepodobne viac,“ pokračuje Vladyka.

Práve trpezlivosť a dlhodobé budovanie značky, je podľa neho kľúčová, no častokrát stroskotáva. „Niektoré veci sú behom na dlhú trať. Pokiaľ viem, Partičke sa tiež najprv príliš nedarilo, menil sa vysielací čas aj deň, avšak neskôr sa výborne uchytila a dnes je to takmer fenomén. Práve to bola otázka zhruba jednej až dvoch sezón, pokiaľ sa nemýlim. Trpezlivosť je proste zásadná, čísla sledovanosti, ktoré máte prakticky v reálnom čase, vás môžu ľahko zviesť. Hranica medzi okamžitým rozhodnutím urobiť nejakú zmenu v programe, alebo byť ešte trpezlivý a dať druhú šancu, tá je neuveriteľne tenká,“ hovorí.

Podľa Vladyku televízie zároveň nevyužívajú potenciál, ktorý sa im ponúka. Zlyhávajú najmä v oblasti marketingu: „České televízie by s marketingom mohli pracovať lepšie. Ja na marketing a spriaznené disciplíny verím a musím povedať, že dobrý marketing sa automaticky nerovná vysokým peniazom.“ V rámci marketingu podľa bývalého programového šéfa Primy televízie nepracujú dostatočne ani s vlastnými tvárami. Aj pri nich vidí veľký problém a to lojalitu. „Hodnota, v dnešnom mediálnom prostredí takmer ignorovaná, je lojalita. Ide už skôr o promiskuitu a a ľuďom ide jednoducho iba o peniaze. Nova, Prima alebo ČT, je im to skrátka jedno. Verím tomu, že sa televíziám vyplatí napríklad dlhodobo budovať tváre, s ktorými môže médium následne pracovať nielen v programe, ale hlavne tiež v marketingu. V Prime som s týmto prístupom narazil, aj preto, že chýbal čas,“ hovorí Vladyka otvorene.

Ešte otvorenejšie sa rozrozprával o českých celebritách, ktoré, až na výnimky, narástli vďaka sláve do výšin: Čím je človek „slávnejší“ a medzi verejnosťou obľúbenejší, tým je s ním spravidla komplikovanejšia debata. A to vo všetkých možných ohľadoch – ľudsky, profesne, umelecky, finančne. Väčšina „slávnych“ podľa môjho názoru postupom času skrátka stráca pokoru a súdnosť. V žiadnom prípade si nemyslím, že by všetky televízne tváre mali napríklad televíziám vyjadrovať vďaku, ale tie vzťahy by mohli byť omnoho viac „partnerské“. Na druhej strane, zo skúsenosti viem, že keď si podáte ruku s ľuďmi typu Gott, Žbirka, Pohlreich, vaša dohoda okamžite platí.“

Čítať viac...
Nahor