Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Kto nahradí Ťapákovú na čele TV Markíza?

Nečakané turbulencie na čele TV Markíza vynárajú otázku, kto by mohol nahradiť Zuzanu Ťapákovú na čele slovenskej skupiny staníc CME.

Odvolávanie Zuzany Ťapákovej z čela Markízy zatiaľ nebolo oficiálne potvrdené. Podľa našich informácií sa už Ťapáková stretla s predstaviteľmi CME, aby našli dohodu o ukončení jej pôsobenia na poste generálnej riaditeľky. Nie je vylúčené, že Zuzana Ťapáková dostala možnosť naďalej pôsobiť v rámci CME na inej pozícii. Rokovania však neboli ukončené a výsledok zrejme spoznáme až o niekoľko dní. V hre je aj alternatíva úplného odchodu Ťapákovej zo CME. To, že by na čele Markízy zostala naďalej, je najmenej pravdepodobnou alternatívou. Doteraz však dokázala svoje pozície ustáť, veď v Markíze pracuje od roku 1996.

Už teraz sa však hovorí o jej možných nástupcoch. Jedným z nich mohol byť Matej Ribanský, aj pod ním sa však zrejme otriasa stolička, keďže manažérom a konateľom Markízy je vyčítané hospodárenie, keď skupina Markíza výrazne investuje do programu, pričom tieto investície nedokáže trh vrátiť v podobe zisku. Rovnako neúspešná bola aj celková obchodná politika skupiny v prvom polroku. Finančnú stratu to ešte zvýšilo. Pre investorov a majiteľov nie je podstatná sledovanosť a to, aký má stanica náskok pred konkurenciou, ale najdôležitejšie je, aby prinášala zisk. A to sa jej tento rok nedarí. Aktuálne najhorúcejším kandidátom na post generálneho riaditeľa Markízy je rumunský manažér Constantin Mocanu, ktorý bol šéfom rumunskej skupiny staníc CME a neskôr šéfom projektu Voyo. Odchádzajúci šéf CME Adrian Sarbu zrejme stále nestrail vplyv a táto personálna rošáda sa ešte stále môže diať aj v jeho záujme.

V hre je však aj ďalšie meno manažera, ktorého by už mohol dosadiť nový majiteľ Time Warner, ktorý má v zálohe niekoľko mien. Predstavenstvo CME, v ktorom už má hlavné slovo práve Time Warner, nariadilo hĺbkový audit celej skupiny a teda aj skupiny Markíza. Túto úlohu dostala na starosť medzinárodná konzultanská spoločnosť McKinsey. Na mušku si vzali aj konateľov a riaditeľov jednotlivých televíznych skupín. Osud Ťapákovej tak môže postihnúť napríklad aj riaditeľa českej Novy Jana Andruška. Aj Nova, tak ako Markíza, zvýšila svoju sledovanosť výrazným investovaním do programu a zároveň utŕžila, tak ako Markíza, fiasko na poli predaja reklamy v prvom polroku, čím sa výrazne znížili príjmy oboch televíznych skupín – Novy i Markízy.

Situáciu sledujeme, ďalšie informácie prinesieme v najbližších dňoch.

 

Foto: Markíza

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor