Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Kritické obdobie talentových šou: X Factor UK čaká kľúčová séria, pred štartom kontroverzia a kritika!

Talentové šou majú svoj zlatý vek za sebou a teraz bojujú o prežitie. X Factor na britskej stanici ITV sa snaží zachrániť Simon Cowell, no jeho spôsob sa mnohým fanúšikom nepáči.

Pred rokom po troch sériach definitívne skončil X Factor v Amerike, na rovnakom území 15. sériou skončí priekopník medzi talentovými formátmi American Idol alias Superstar. V Británii je podobným priekopníkom spomínaný X Factor a Simon Cowell sa snaží o posilnenie jeho klesajúcej sledovanosti. Tento raz siahol po radikálnom riešení.

Porota minuloročnej série britského X Factoru (zľava Simon Cowell, Cheryl Fernandez-Versini, Mel B, Louis Walsh)
x factor uk 2014 judges

Pre novú 12. sériu bolo ohlásené zloženie poroty, ktoré rozhorčilo časť divákov. V šou pokračujú ako Simon Cowell tak Sheryl Cole, v porote, naopak, končí Louis Walsh, ktorý bol najstabilnejšou tvárou britského X Factoru, keď bol súčasťou všetkých sérií od samotného začiatku. V porote po minulom roku končí aj speváčka Mel B známa zo skupiny Spice Girls. V roku 2014 to bola jej premiéra na poste stálej členky poroty, v britskom X Factore sa už pred tým objavila ako hosťujúca porotkyňa.

Namiesto Walsha a Mel B prídu nováčikovia, ktorí majú jasný cieľ – nalákať mladé ročníky. Oboch spája konkurenčná značka BBC. Úplnú premiéru zažije televízny a rádiový moderátor Nick Grimshaw, ktorý od roku 2012 moderuje rannú šou na rádiu BBC Radio 1. Fanúšikom sa nepáči, že za stáleho a obľúbeného člena poroty Walsha príde moderátor, ktorý hudbu „pozná akurát z rádia“. Grimshaw sa pri tom údajne výrazne zaslúžil aj o príchod druhého nového mena do poroty, speváčku Rita Ora.

Dobrí priatelia Rita Ora a Nick Grimshaw
Rita Ora Nick Grimshaw

V jej prípade ide o kontroverzný angažmán, za ktorým fanúšikovia vidia iba peniaze. Rita Ora bola totiž ešte túto jar po prvý raz členkou poroty konkurenčnej šou The Voice vysielanej na BBC One. Svoju účasť si mimoriadne pochvaľovala, keď sa okrem iného vyjadrila, že The Voice vníma viac ako len talentovú šou a vo svojich vyjadreniach dala tomuto projektu v rámci jej záujmu nepriamo prednosť pred X Factorom. Dnes je už však všetko inak. Hovorí sa, že mala od Cowella dostať ponuku na 1,5 milióna libier.

Pri presviedčaní či ísť alebo neísť do X Factoru ju mal významne ovplyvniť práve jej dobrý priateľ Grimshaw, ktorý sa mal pričiniť na tom, že speváčka povedala definitívne áno. Hovorí sa tiež, že nemalý podiel na výsledku mal aj samotný Cowell, ktorý vraj speváčke pripomenul, že jej hosťovanie v X Factore z nej spravilo televíznu hviezdu. Rita Ora bola hosťujúcim porotcom šou v roku 2012. V rámci jej príchodu do The Voice sa však vyjadrila, že to krátkodobé hosťovanie v X Factore bolo jej jedinou skúsenosťou so šou a intenzívne v televízii sledovala práve Voice.

Okrem toho, že si Rita Ora pohnevala priaznivcov The Voice, z jej príchodu nie sú nadšení ani fanúšikovia X Factoru. Nepáči sa im, že za celým prestupom cítia peniaze a rovnako to dávajú dôraz na jej vek, keď má len 24 rokov. X Factor v Amerike dostal ešte mladšiu porotkyňu Demi Lovato. Viacerí odporcovia Rita Ora pripomínajú, že má na konte len jediný štúdiový album. Očakáva sa druhý. Na strane druhej stávka na mladú dvojicu oslovila tú cieľovku, ktorú chce Simon Cowell upútať. Nakoľko mu však tento risk vyjde a či dokáže pritiahnuť toľko nových divákov, aby nielen pozdvihol neustále padajúci trend sledovanosti ale aj vykompenzoval prípade straty verných fanúšikov, ukáže jeseň.

Zdroje: dailymail.co.uk, Twitter

Čítať viac...
Nahor