Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: FB SFZ

Sledovanosť

Koniec Slovákov na Eure: Markíza s futbalovou drámou atakovala milión divákov!

Posledné vystúpenie našej reprezentácie na futbalových Majstrovstvách Európy atakovalo milión divákov.

Jediná minúta pred koncom rozhodla o vypadnutí Slovenska zo šampionátu sledovaného celou Európou.

Minútu od štvrťfinále

V nedeľu podvečer sa na obrazovke Markízy odohrala mimoriadna futbalová dráma, keď sa Slovensko blížilo k osemfinálovej senzácii na Eure 2024.

V zápase proti favorizovanému Anglicku viedlo strelením jediného gólu do poslednej minúty nadstaveného času druhého polčasu, v ktorom sa stupňovala frustrácia anglického tímu aj jeho fanúšikov.

Stretnutie, v ktorom mohli slovenskí sokolíci viesť aj dvojgólovým rozdielom po infarktovom streleckom pokuse z polovice ihriska, ale tiež prehrávať po neuznanom anglickom góle z ofsajdu či brvne, napokon rozhodla smolná 95. minúta.

Anglicko sa na turnaji zachránilo gólom minútu pred koncom nadstaveného času, v ktorej dokázalo vyrovnať. Výhru si napokon vybojovalo hneď na začiatku predĺženia a postúpilo do štvrťfinále Eura po víťazstve 2:1.

Markíza prvý raz na milióne

Blížiaca sa senzácia s každou minútou lákala k Markíze viac divákov.

Už prvý polčas zápasu Slovenska s Anglickom, ktorý štartoval o 18:00, prekonal sledovanosť všetkých doterajších polčasov Eura na slovenskej obrazovke, keď ho sledovalo 761-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Sledovanosť však neustále rástla a v druhej polovici osemfinále si Markízu zaplo suverénne najviac divákov v tomto roku.

Priemerná sledovanosť druhého polčasu vystrelila na 984-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je tohtoročný rekord televízneho lídra. Z pohľadu celého televízneho trhu boli sledovanejšie už iba hokejové Majstrovstvá sveta na Jojke, ktoré miliónovú hranicu lámali pravidelne.

Raz sa nad magickú hranicu ale mala dostať tiež Markíza, keď v posledných minútach slovenskej nádeje s jednogólovým náskokom ju v druhom polčase malo mať podľa našich informácií zapnutých viac ako jeden milión divákov.

Predĺženie po dvoch vsietených góloch Anglicka sledovalo priemerne 886-tisíc divákov. Priemerný podiel na trhu všetkých troch častí hry mal byť v univerzálnej cieľovke okolo 50 %.

V obchodnej cieľovke bolo slovenské osemfinále taktiež najsledovanejším zápasom celého Eura.

Nedá sa očakávať, že by sa naň dotiahol ktorýkoľvek z ďalších duelov play-off už bez účasti našej reprezentácie.

V prvom polčase mal rating vystreliť nad 13 %, v druhom trhol tohtoročný rekord Markízy rating 18,6 %. Predĺženie bolo taktiež vysoko so 17,6 %. Podiely na trhu sa mali v obchodnej skupine hýbať medzi 53 – 63 %.

Markíza v nedeľu v súvislosti s postupom Slovenska do osemfinále menila program.

Netradične aj cez víkend o 17. hodine odvysielala Televízne noviny, ponúkla ich v skrátenej verzii aj po futbalovom zápase pred 21. hodinou. V ďalšie dni už futbal spravodajské vysielanie nenaruší, na Markíze sa všetky ďalšie stretnutia budú hrať až o 21:00.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor