Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Koniec seriálovej éry na Markíze? Silnejú šou programy, na jar ich môže mať hneď niekoľko!

Po seriáloch začínajú byť opäť v kurze zábavné či súťažné šou, Markíza na ne môže od jari preladiť.

Seriálom ako dominante štruktúry Markízy v kľúčových slotoch môže od budúceho roka odzvoniť. Aj keď líder tento žáner napriek pribúdajúcim neúspechom nezatracuje a pracuje na nových projektoch, na jar sa môžu do popredia dostať väčšie šou.

Práve súťaženie a zábava začínajú fungovať čoraz viac. Denné seriály v minulosti pre svoj úspech vytlačili z programu zábavné relácie, ktorých popularita ale opäť stúpa. Na jar to dokázala lepšia sledovanosť Chart Show oproti Búrlivému vínu, v súčasnosti si dominantné postavenie v piatok vybudovalo Milujem Slovensko, o výrazný kus pred Divokými koňmi je zas Inkognito. Šou Moja mama varí lepšie ako tvoja si drží líderstvo o 18-tej a aj v priamom súboji špeciálneho dielu s Búrlivým vínom malo navrch varenie.

Oproti rokom 2013 či 2014 sa situácia na Markíze tak zhoršila, že denné seriály sú aktuálne jej najmenej fungujúcou zložkou. Novinka Kukučka nezabrala od prvej časti, a to napriek veľkým investíciám lídra, podobne nákladné Búrlivé víno sa tento rok postupne prepadlo do podpriemerov televízie. Markíze na jar nezabrali ani Rodinné prípady, lepšie hrali v roku 2014.

Najbližšiu jar by ale mohla začať televízia skladať inak. Aj keď by sa Búrlivé víno z 20:30 vytratiť stále nemuselo, už v súčasnosti líder naznačuje, že nemá problém okresať počet jeho častí v týždni. Kedysi bežalo aj päťkrát do týždňa, aktuálne ho stabilne obmedzuje na 3-krát.

Väčší priestor by v novej sezóne mohli dostať zábavné či súťažné šou. Práve na jar by sa na obrazovky mala dostať kuchárska šou MasterChef, ktorú túto jeseň oprášila aj Nova. Tá ju bude vysielať pravidelne dvakrát do týždňa, častejšie nasadzovanie nie je vylúčené ani pri slovenskej verzii. Zároveň na svoj návrat čaká Chart Show, s ktorou si ako jedinou túto jar Markíza vystačila.

Pre najbližšiu sezónu je tiež v hre už dlhšie očakávaný formát FremantleMedia Your Face Sounds Familiar (Tvoja tvár znie povedome), o ktorého zakúpení Markízou vás portál Mediaboom.sk informoval ešte minulý rok. Pôvodne s ním ako s česko-slovenským projektom rátala RTVS s ČT, k realizácii však nedošlo a českej strane platnosť licencie vypršala. Líder už tiež spustil nábor do pripravovanej svadobnej šou. Objaviť sa môže ďalšia súťažná šou, televízia chce tiež realizovať vlastné Extrémne premeny.

Ak by Markíza budúcu jar stavila na súťažno-zábavné šou, samostatné sloty im hľadať nemusí. V dlhej jarnej sezóne totiž nedokáže z každej šou vyrobiť celosezónny maratón, očakáva sa teda, že by sa v niektorých slotoch mohli programy striedať.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor