Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Koľko Horná Dolná medziročne stráca? V 12+ sa Inkognito dokonca dotiahlo!

Horná Dolná padá nielen u mladších divákov ale aj v univerzálnej cieľovke.

Štvrtá séria je pre niekdajší komediálny valec výrazne najslabšia. Už dvakrát Horná Dolná v priebehu šiestich jesenných častí dramatickejšie klesla, pričom v prvom prípade prepad potvrdila aj v ďalších týždňoch.

Veľký pád zaznamenáva Horná Dolná oproti vlaňajším epizódam vysielaným v rovnakom období na jeseň 2015. Rozdiel cíti Markíza pri porovnaní častí vysielaných v rovnakom nastavení ako dnes – v pondelky v konkurencii Inkognita. Takto sa minulú jeseň v premiére vysielala len dvakrát v druhej polovici októbra, nakoľko šesticu epizód nasadila v stredy proti Česko Slovensko má talent.

Dve októbrové časti v roku 2015 nasadené na pondelky sa vlani hýbali okolo úrovne 16 ratingov s podielom okolo 45 %. V súčasnosti je už situácia značne iná. Najnovšie Horná Dolná klesla v ratingu na 11,5 % a v podieli podliezla úroveň 32 %. Ešte pred pádom na toto číslo sa v predchádzajúce týždne jej priemer zastavil okolo 13 ratingov s podielmi okolo 35 %.

Výrazný úbytok vidí Markíza aj v celkovom počte divákov Hornej Dolnej. Po prvej sérii, ktorá bola rekordná a hýbala sa nad hranicou 900-tisíc a pozrela sa aj k miliónu, sa v tej druhej po uvoľnení z talentovej konkurencie dostala v 12+ priemerne na 730-tisíc divákov (popri Česko Slovensko má talent mala toľko len pri štarte druhej série, neskôr sa hýbala okolo a nad 600-tisíc). V priebehu jesene 2016 sa už nad 700-tisíc pozrela iba raz, pri štarte štvrtej série. Následne sa ustálila okolo úrovne 550-tisíc divákov, pričom so šiestou časťou spadla na dosiaľ najslabší výkon od spustenia seriálu 490-tisíc.

Prekvapivo sa medziročne stenšil rozdiel medzi Hornou Dolnou a Inkognitom na Joj. Vlani pri spoločnej konfrontácii dvojice premiérových častí programov tvoril rozdiel priemerne 380-tisíc divákov, no tento pondelok to bolo len 50-tisíc. V septembri 2016 malo ešte programy rozdeľovať okolo 200-tisíc divákov.

Pokles sledovanosti premiér Hornej Dolnej v tejto sezóne môže mať značne na svedomí rozšírenie jej repríz v prime-time a jeho blízkom okolí. Aj keď môže časté nasadzovanie seriálu vyznievať kontraproduktívne voči výkonu premiérových častí, pre Markízu sú dôležité i výkony repríz. V priebehu tejto jesene s nimi v stredy dokázala, aj keď len priemerne, ustáť konkurenciu Česko Slovensko má talent, v ktorej prepadával Ostrov, v piatky bola zas dvakrát na priemere v konkurencii Milujem Slovensko, dvakrát už ale prepadla. Stále však v piatok vie byť Horná Dolná väčšou istotou ako minulý rok Búrlivé víno, ktoré Markíze v tento deň prepadávalo. Líder je k tomu vysoko s reprízovou Hornou Dolnou v nedeľný podvečer, ostatne sa blížil k 30-tke. Pomáha mu to v nábehu na Televízne noviny, ktoré predtým neraz zvykli v nedele prehrávať s Novinami.

Čítať viac...
Nahor