Sledovanosť
Jojka predlžuje nedeľnú dominanciu: Einstein pri štarte predbehol väčšinu tohtoročných seriálov!
Komediálna kriminálka, ktorá už najbližšiu nedeľu vyzve tanečnú šou Let´s Dance, sa uviedla najlepším seriálovým výkonom hneď po Ivete. Celkovo sa pred ňu dostalo Klamstvo.
Seriálové nedele na Jojke udržujú dominanciu aj po finále dosiaľ najsledovanejšieho programu tohto roka Iveta.
Nová 8-dielna komediálna kriminálka Einstein, ktorá prináša na Slovensko úspešný seriálový námet zo sveta, prilákala väčšinu divákov Ivety, keď sa uviedla ratingom 8,8 % a podielom na trhu 26,5 % v obchodnej cieľovej skupine. Iveta sa s väčšinou vysielania hýbala okolo 10 ratingov.
V celkovom publiku si štart Einsteina pozrelo spolu priemerne 478-tisíc divákov, Iveta sa najčastejšie hýbala vyššie nad pol miliónom.
Einstein však v prvej časti prekvapil netradične dlhým dielom, pripomínajúcom skôr televízny film.
Úvodný diel minisérie s Jurajom Lojom v hlavnej úlohe končil až pred 22:30, kým bežne seriály súkromné televízie vysielajú do 21:40 až 22:00.
Einstein tak bol v úvode až o približne hodinu dlhší ako všetky časti Ivety. Tá zvykla trvať aj do 21:30.
V prípade, ak by dosiahol podobnú stopáž ako Iveta, jej sledovanosti by sa priblížil ešte viac. V druhej polovici mu totiž časť divákov v neskoršom čase od obrazoviek odišla.
Markíza proti štartu Einsteina zmenila program.
Kým pôvodne uplynulú nedeľu plánovala odvysielať reprízovú, no dlhodobo úspešnú komédiu Debbina osmička, po oznámení štartu Einsteina upravila plány a nasadila proti nemu premiéru akčnej komédie Bad Boys 3.
Tento krok jej nevyšiel, keď premiéra Bad Boys 3 prepadla pri ratingu 4,1 % a podiele 14,5 % v obchodnej cieľovke.
V celkovom publiku bola Markíza nedeľnou trojkou na trhu, predbehla ju Jednotka s mimoriadne nasadeným filmom Bathory zosnulého režiséra Juraja Jakubiska, ktorý si priemerne pozrelo 231-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Ako štartovali doterajšie nové seriály
Einstein sa pri štarte zaradil k najúspešnejším novinkám tohto roka.
Ťažko prekonateľný nástup zaznamenala Iveta, ktorá sa v nedeľu 8. januára uviedla ratingami 14 a 13 % v obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, a celkovo 799 a 755-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovej skupine vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov.
Okolo nástupu Einsteina sa hýbala pri štarte aj druhá minulotýždňová seriálová novinka Klamstvo na Markíze.
Uviedla sa ešte v pondelok 20. februára prvou časťou pri ratingu 8,2 % s podielom 25,9 % v obchodnej cieľovej skupine.
V celkovom publiku už Einsteina predbehla, keď prvý diel Klamstva sledovalo priemerne 506-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Markíza ho však odštartovala bez reklamy, Einstein bol prerušený dvomi reklamnými prestávkami.
Prvá tohtoročná novinka Markízy Mama na prenájom odštartovala v pondelok 9. januára podvečer ratingom 7,1 % a podielom 26,1 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si jej úvod pozrelo 417-tisíc divákov.
Dunaj, k vašim službám o deň neskôr v utorok 10. januára štartoval v prime-time na ratingu 7,6 % s podielom 22 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si štart veľkolepej dobovej novinky Markízy pozrelo 454-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“