Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Viete prví

Jojka nečakane prekopáva program: Riskuj mení čas, Bez servítky dostáva novú dvojičku!

Televízna dvojka robí od začiatku jesene programové posuny v off-time. Od budúceho týždňa prídu najvýraznejšie.

Jojka prichádza po prvých týždňoch jesene so zmenou v jej popoludňajšom programe.

Už šiestu sezónu po sebe je jej hlavnou programovou oporou pred večernými správami denná kuchárska reality šou Bez servítky, ktorá si aj po nástupe novej konkurencie v podobe seriálu Mama na prenájom udržuje nadpriemernú sledovanosť.

Joj prináša stabilné podiely na trhu na úrovni okolo 20 – 26 % v obchodnej cieľovke, kým jej celodenné priemery sa hýbu na úrovni okolo 13 %.

Od jesene 2022 televízia rozšírila svoje denné premiérové vysielanie o legendárny kvíz Riskuj!, ktorý vrátila na televízne obrazovky v novej podobe po 15 rokoch.

Pôvodné Riskuj! štartovalo v roku 2002 ako jeden z vôbec prvých vlastných programov Joj. Prebraný bol od vtedy ešte sesterskej televízie Nova a patril k najvýkonnejším programom v začiatkoch vysielania Jojky. V programe vydržal do roku 2007 ako posledný formát, ktorý sa v jej programe zachoval od prvého roku vysielania – s výnimkou spravodajstva.

Vynovené Riskuj! zaradila Joj minulú jeseň do dôležitého času na 17. hodinu pred Bez servítky.

Po dlhých rokoch pritom súčasne obmedzila a napokon aj úplne ukončila vysielanie podvečerných Novín o 17 na obrazovke hlavnej stanice. Od spustenia spravodajskej televízie JOJ 24 sa prvé hlavné správy televíznej dvojky presunuli tam. JOJ 24 dnes vysiela dva hlavné spravodajské bloky o 17. a 22. hodine pod názvom Udalosti.

Riskuj mení vysielací čas

Joj však od budúceho týždňa prichádza so zmenou.

Televízia po prvom mesiaci jesennej sezóny prehodnotila svoje plány a kvíz po roku presúva do skoršieho vysielacieho času.

Riskuj! sa bude od pondelka 25. septembra vysielať v novom slote o 16. hodine, začínať tak bude o približne hodinu a štvrť skôr, než tomu bolo doposiaľ.

V piatky, kedy Riskuj! uvádza špeciálne diely, bude kvíz štartovať po novom ešte skôr – a to už o 15:40.

Riskuj! svojím doterajším nastavením tvoril prakticky nábeh dlhodobej vedomostnej súťaži RTVS Duel. Ten sa vysiela o 17:50, a teda presne v čase, kedy na Jojke štartuje Bez servítky.

Oba programy v uplynulých dvoch sezónach zdieľali časť divákov.

Nákupné maniačky mieria k Bez servítky

Za náhlym presunom stojí návrat ďalšej známej relácie z obrazovky Joj Nákupné maniačky.

Tie sa vrátili pravidelne do vysielania televízie po viac ako štyroch rokoch, pričom predstavili úplne novú podobu so zmeneným logom, štúdiom, grafikou aj vynovenou porotou.

Oživenie nákupnej dennej reality šou sa televíznej dvojke vyplatilo, keď od prvého týždňa pozdvihla medzi sezónami sledovanosť v čase ich vysielania.

Jojka napokon od budúceho týždňa spojí Nákupné maniačky a Bez servítky do jedného reality bloku. 

Televízia takto ešte viac zacieli v podvečernom čase na mladých divákov, keď od tejto jesene bude vysielať viac ako 2 a pol hodinový blok denných súťažných reality šou.

Pre pôvodnú nákupnú šou to pritom znamená presun do dosiaľ najlepšieho vysielacieho času.

Nákupné maniačky budú od pondelka 25. septembra štartovať o 16:30, oproti pôvodnému slotu tak budú začínať o hodinu neskôr.

V piatky, kedy televízia vysiela dlhšie epizódy spojené so záverečným vyhodnotením týždňa, sa ich začiatok vysunie na približne 16:20.

Reality tandem jednorazovo zabodoval

Dosiaľ najzásadnejšia zmena s prehodením Nákupných maniačok a Riskuj! môže vychádzať z čísel sledovanosti.

Riskuj! sa totižto zatiaľ túto jeseň nedarí dosahovať sledovanosť z jarnej sezóny, pohybuje sa často na vlažných podieloch na trhu okolo 11 – 14 % v obchodnej cieľovke.

Na jeseň si Jojka pritom už raz úspešne otestovala dvojičku Nákupné maniačky a Bez servítky.

Vo sviatočný piatok 15. septembra, kedy mal kvíz Riskuj! prestávku, sa Nákupné maniačky jednorazovo vysielali priamo pred Bez servítky. Nákupná šou vtedy dosiahla podiel na trhu okolo 20 %, čo bol jej najlepší výkon v tejto sezóne.

Presúvajú sa už druhýkrát

Pre Nákupné maniačky ide pritom o druhú úpravu vysielacieho času v priebehu niekoľkých týždňov.

Do lepšieho slotu sa totiž presúvali už po pár dňoch od štartu nových častí.

Prvá zmena v dennom programe Joj nastala ešte uprostred septembra, kedy televízia zo dňa na deň vymenila medzi sebou Nákupné maniačky a bulvárny magazín Topstar.

Topstar sa od začiatku tohto roka presunul z obedných hodín na popoludnie.

Po tom, čo Joj vyškrtla z hlavnej obrazovky prvý spravodajský súhrn Noviny o 17, obsadil magazín miesto pred 17. hodinou. Predchádzal tak kvízu Riskuj!.

V priebehu septembra však Joj potichu presunula Nákupné maniačky z času okolo 15:30 až 15:40 na 16:00 a magazín Topstar zaradila pred nákupnú šou. Po novom sa vysiela okolo 15:30, tento čas mu ostane aj od budúceho týždňa.

Dôvodom prvých septembrových zmien mohla byť opäť sledovanosť.

Celebritnému magazínu sa nemalo dariť držať divákov Nákupných maniačok a podpriemerne sledovaný býval aj nasledovný kvíz.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor